گروه موسیقی هنرآنلاین: قاطبه نه اما اکثریت مخاطبانی که آمده بودند، خانواده بودند. کنسرت متعلق به خوانندگانی بود که در دهه هفتاد در صدر مارکت موسیقی کشور بوده‌اند و قطعا مخاطبان این خوانندگان از نسلی بوده‌اند که حالا دیگر تشکیل خانواده داده‌اند. این نسل و این مخاطبان، سه‌شنبه‌شب در تالار وحدت گرد هم آمدند تا نواهای دوران نوجوانی را بار دیگر در کنار یکدیگر زمزمه کنند.

کنسرت خاطره‌سازها که شب شانزدهم آبان‌ماه روی صحنه رفت، دومین سانس این کنسرت بود که با تاخیری بیست‌روزه برگزار شد. نخستین سانس این کنسرت 25 مهرماه برگزار شد و بنا بود شب بعد از آن سانس دوم نیز روی صحنه برود اما در پی درگذشت داریوش مهرجویی، سانس دوم لغو شد تا در زمان مناسب‌ترین برگزار شود و قرعه به نام 16 آبان افتاد.

قاسم افشار، چنگیز حبیبیان، حمید غلامعلی و مهدی مقدم به ترتیب چهار خواننده‌ای بودند که روی صحنه آمدند و قطعاتی را برای مخاطبان اجرا کردند. همخوانی مخاطبان حاضر در سالن با قطعاتی احساسی از قاسم افشار، تب و تابی اعجاب‌انگیز ایجاد کرده بود؛ تب و تابی که نه فقط به محتوای احساسی اشعار، بلکه به خاطراتی که با این نواها زنده می‌شد و عمری که رفته بود، برمی‌گشت. قاسم افشار طوفانی کنسرت را آغاز کرد و سپس سکان را به دست چنگیز حبیبیان سپرد؛ کسی که پس از بیست و اندی سال با کنسرت خاطره‌سازها بار دیگر به صحنه اجرا برگشته بود.

در بخش‌هایی از برنامه که چنگیز حبیبیان روی صحنه بود، مردم تنها شاهد یک اجرای موسیقی نبودند؛ طنازی‌های این مرد آذری‌تبار، لحظات مفرحی برای مخاطبان رقم زد. خصوصا برای آذری‌زبانان حاضر در سالن که از میان جمعیت، با همان زبان شیرین آذری «یاشاسین» می‌گفتند و از او قطعاتی را درخواست می‌کردند تا اجرا کند. شیرین‌زبانی‌های چنگیز حبیبیان به زبان شیرین آذری، خستگی را از تن حضار بیرون می‌کرد. آب نوشیدن او با بطری قاسم افشار، شوخی‌اش با محل قرار دادن بطری‌ها، به درازا کشانیدن زمان معرفی نوازندگان و گم کردن مسیر خروج از صحنه، از جمله اتفاقاتی بود که چنگیز رقم زد و مخاطب خندید.

پس از چنگیز و انرژی‌هایی که این مرد خوش‌صدا به حاضران سالن تزریق کرده بود، کمی تعدیل فضا با اجرایی آرام و دلنشین لازم بود که حمید غلامعلی استاد آن بود. حمید غلامعلی با صدای آرامش‌بخش خود، مخاطبان را در دنیای متفاوتی غرق کرد. این اجرا البته فراز و فرودهایی هم داشت و تک‌نوازی چند تن از نوازندگان، حاضران را به وجد می‌آورد و تشویق به تشویق می‌کرد.

جوان‌ترین عضو گروه نیز مهدی مقدم بود که با اجرای قطعاتی شاد، فضای سالن را به اوج هیجان رساند. وی البته انتظار همراهی و همخوانی بیشتری از حاضران داشت اما با این حال، این موضوع چیزی از هیجان حاضر در این اجرا کم نمی‌کرد.

در کنسرت خاطره‌سازها، خاطره‌سازان موسیقی دهه هفتاد بار دیگر به صحنه آمدند و خاطره‌سازی کردند. خاطره‌سازی‌ای با چاشنی، احساس، هیجان، آرامش و البته طنازی‌هایی به زبان آذری! مختار سائقی، حمید ماهی‌صفت، عادل تبریزی و... از جمله چهره‌های هنرمندی بودند که در این کنسرت حاضر شدند و آنها هم از این خاطره‌سازی بهره بردند. شانزدهم آبان در تالار وحدت یک شب رویایی رقم خورد؛ شبی رویایی با خاطراتی که یک به یک از مقابل چشمان مخاطبان دهه هفتادی کنسرت رد می‌شدند!