گروه موسیقی هنرآنلاین: همایون شجریان خواننده مطرح موسیقی ایران پس از مدت‌ها دوری از اجرای کنسرت در ایران، قرار است در سالن مرکز همایش‌های وزارت کشور روی صحنه برود. ارکستر سیاوش به رهبری آرش گوران و اجرای همایون شجریان در شرایطی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته که اکنون کمتر برنامه فرهنگی از اقبال عمومی بهره‌مند می‌شود. بنابراین بررسی این موضوع، مسئله مهمی است که شاید بتواند به دیگر اجراهای فرهنگی نیز کمک کند.

علاوه بر این، نکته مهم در این اجرا اختصاص رایگان ۴۳ صندلی جایگاه ویژه در هر نوبت اجرا به دانشجویان است. به این ترتیب با احتساب تمدید سانس‌های تازه، همایون شجریان قرار است در ۳۰ اجرا میزبان ۱۲۹۰ دانشجو شود. به این ترتیب اگر قیمت بلیت جایگاه ویژه را ۳۹۵ هزار تومان در نظر بگیریم، شجریان در مجموع از ۵۰۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان درآمد این کنسرت، به نفع حضور دانشجویان رشته‌های مختلف در کنسرت خود گذشته کرده است.

بسیاری نیز یکی از دلایل استقبال غیرقابل پیش‌بینی مخاطبان از این اجرا را اختصاص بلیت رایگان به دانشجویان در بهترین جای سالن معرفی می‌کنند. در واقع آنها معتقدند شجریان با این تصمیم، با یک تیر دو نشان را هدف گرفته است؛ علاوه بر شاد کردن دل تعدادی از دانشجویان، این خبر تبلیغ کم‌نظیری برای کنسرت او شد و موجبات محبوبیت بیشتری را برایش فراهم آورد.

ناگفته نماند که بر مبنای اخبار انتشاریافته، نزدیک به ۱۷۰ هزار دانشجو برای این کنسرت ثبت‌نام کرده‌اند و تنها ۱۲۹۰ نفر بخت حضور در این اجرا را پیدا می‌کنند. به این منظور نیز قرار است قرعه‌کشی شود.

البته باتوجه به این استقبال، ممکن است باز هم شجریان اقدام به تمدید کنسرت‌های خود کند. در این صورت باز هم به میزان ظرفیت حضور دانشجویان اضافه خواهد شد.