گروه موسیقی هنرآنلاین: در ماه‌های اخیر خواندن از خلیج فارس و ایران در امارات با حواشی بسیاری همراه بود؛ به طوری که بسیاری از مخاطبان به یکی از خواننده‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین به خاطر نخواندن قطعه خلیج فارس اعتراض‌هایی را وارد کردند.

همین موضوع سبب شد خوانندگانی که در امارات به اجرای کنسرت می‌پردازند، زیر ذره‌بین مخاطبان قرار گیرند. شب گذشته گروه موسیقی سیاوش به سرپرستی همایون شجریان در حالی در سالن World Trade Center شهر دبی امارات به اجرای برنامه پرداخت که بسیاری منتظر بودند ببینند همایون در این کنسرت چه قطعاتی را اجرا می‌کند. 

یکی از قطعاتی که در این کنسرت اجرا شد، «دیار عاشقی‌هایم» سروده‌ای از بهمن محمدزاده و زنده‌یاد اسحاق انور بود که شور و هیجانی عجیب در سالن ایجاد کرد. شجریان به محض آوردن نام ایران برای خواندن این قطعه با تشویق بسیار زیاد مخاطبان مواجه شد. 

در ویدیوی زیر می‌توانید بخشی از اجرای قطعه «دیار عاشقی‌هایم» در این کنسرت را ببینید: 

 همایون شجریان، پیش از این کنسرت و همزمان با آغاز قرن جدید در کشورهای بلژیک، فرانسه و هلند به اجرای برنامه پرداخته بود.

گروه سیاوش به سرپرستی همایون شجریان از جمله مجموعه‌های شناخته شده موسیقی ایرانی طی سال‌های گذشته است که در سال‌های آغازین دهه ۹۰ اجراها و برنامه‌های زنده زیادی را پیش روی مخاطبان قرار دادند که از آن جمله می‌توان به مجموعه کنسرت‌های آیینه‌ها به آهنگسازی کیخسرو و سهراب پورناظری اشاره کرد.

همایون شهریور سال ۱۳۹۱ پس از تشکیل این مجموعه موسیقایی گفته بود: «همیشه دوست داشتم گروهی مثل گروه آوا که پدرم آن را تاسیس کرده بودند، پی‌ریزی کنم و این گروه جایی باشد تا آثار هر آهنگسازی در آن اجرا شود و نوازندگان مختلف در آن هنرنمایی کنند. من هم نام این گروه را سیاوش گذاشتم و فعالیتم را با این گروه آغاز می‌کنم.»