گروه موسیقی هنرآنلاین: سهراب پورناظری در ابتدای این برنامه ضمن تسلیت به مردم آبادان و همدردی با آنها، به فعالیت‌های موسیقایی خود در چند سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت تمام فعالیت‌های خود را معطوف به ایران کرده‌ام تا در این عصر مغشوش، به مجموعه‌های مختلف یادآوری کنیم که ایران، زبان فارسی و فرهنگ ایرانی را جدی‌تر بگیرند. در همین راستا پروژه «سی» را آغاز کردم که در ابتدا همایون شجریان عزیز و حمید نعمت‌الله گرامی همراه ما بودند.

وی افزود: پس از پروژه «سی»، به دلیل شیوع کرونا و شرایط ویژه‌ای که رخ داد، نتوانستیم کار را ادامه دهیم. برای پروژه «سی‌صد» در زمان کنونی نیز نتوانستیم در خدمت همایون شجریان و برخی دیگر از دوستان باشیم اما در این راه محمد رحمانیان به عنوان نویسنده پروژه و به همراه دوستان دیگر همراه ما شدند و امیدوارم نتیجه نهایی مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

سهراب پورناظری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره نحوه همکاری خود با رضا بهرام به‌عنوان یک خواننده پاپ توضیح داد: روال کاری بنده و برادرم در موسیقی تغییری نکرده و نخواهد کرد. در واقع ما بر اساس شیوه پدرمان همان راه را ادامه می‌دهیم. در این پروژه نیز رضا بهرام، ما را در این رویکرد همراهی می‌کند. او خواننده‌ای با توانایی‌های بالاست و شما در اجرای پروژه متوجه خواهید شد که چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد.

نشست خبری کنسرت نمایش سی‌صد

وی همچنین درباره اضافه شدن جواد عزتی به ترکیب بازیگران این پروژه، گفت: می‌خواستیم امروز حضور جناب جواد عزتی را اعلام کنیم. البته این احتمال وجود دارد که طی روزهای آینده تغییراتی را در ترکیب بازیگران داشته باشیم که به‌زودی اعلام می‌شود. به هر ترتیب کاری که ما در این پروژه انجام دادیم تلاش برای آشتی دادن مردم با موسیقی ایرانی است. وقتی آلبوم «نه فرشته‌ام نه شیطان» منتشر شد، ناشر این آلبوم به من گفت خیلی از فروشگاه‌ها در حال تعطیلی بودند اما این اثر در حد خودش باعث رونق موسیقی شد. پس وقتی این موضوع پیش می‌آید، دیگر اشخاص مهم نیستند. مهم توجه به ایران است که باید روی آن تمرکز کرد.

این آهنگساز ادامه داد: من و برادرم به حساسیت مخاطبان واقفیم و بر همین مبنا به هیچ وجه پا روی اصول خود نمی‌گذاریم. همواره با یک چشم‌انداز بلندمدت به موسیقی نگاه کرده و می‌کنم. وقتی سرزمین هدف می‌شود، بنابراین باید نهایت تلاش خود را انجام دهم تا به فرهنگ، هنر و ادبیات کلاسیک کشورم عشق بورزم. هر سال این پروژه را ادامه خواهم داد؛ چراکه فکر می‌کنم در جبهه جنگی هستم و در این شرایط کاری به خاکی شدن لباس رزم ندارم.

وی افزود: در این پروژه جای همه هنرمندان گروه «سی» خالی است اما ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که با همراهی این گروه، بتوانیم در نیتی که داریم شرایط موثری را برای مخاطبان فراهم کنیم.

پورناظری همچنین درباره داستان این اجرا توضیح داد: داستان این نمایش درباره حمله مغول به ایران عزیز است؛ در این اجرا ما گروه حرکت داریم که نقش‌های مختلفی را ایفا خواهند کرد. همچنین کاراکترهای مختلفی داریم که دوست دارم حین اجرای برنامه به آن بپردازم.

نشست خبری کنسرت نمایش سی‌صد

تهمورس پورناظری نیز در بخش دیگری از این برنامه درباره عدم همکاری با همایون شجریان در این پروژه گفت: همایون شجریان در همان روزهایی که ما به صورت مشترک فعالیت می‌کردیم، به صورت مجزا با پروژه‌های دیگری نیز همکاری می‌کرد. به هر حال او مانند بسیاری از هنرمندان عرصه موسیقی، مایل به همکاری با دیگر هنرمندان بوده و هست. بنابراین برای ما هم تجربه جذابی است که در این برنامه می‌توانیم در قالب متفاوت‌تری تجربه موسیقایی داشته باشیم. ما این بار از هنرمندی دعوت کردیم که سابقه اجرایی او در حوزه موسیقی پاپ است؛ همین موضوع می‌تواند تجربه جذابی باشد. این پروژه برای ما آموزه‌ای است که اگر به نتیجه مطلوب برسد نویدی است که در تمام صحنه‌های ایران بدرخشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا امکان رایگان برگزار شدن اجرا یا اجراهایی از این پروژه برای بخشی از مردم وجود دارد یا خیر، توضیح داد: ما این آمادگی را داریم که در جایی مانند ورزشگاه آزادی در یک اجرای ویژه و متفاوت پروژه سی صد را برای همه مخاطبان به صورت رایگان اجرا کنیم. البته لازم است این را هم بگویم که برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که پروژه «سی‌صد» را در دیگر شهرهای کشور نیز اجرا کنیم.

در بخش دیگری از این برنامه محمد حسین توتونچیان که تهیه‌کنندگی این اجرا را برعهده دارد، درباره این پروژه گفت: در این کنسرت برنامه‌های متفاوتی را در نظر گرفتیم که بتوانیم در حوزه چینش صندلی‌ها و طراحی و اجرای صحنه اقدامات جالب توجهی را انجام دهیم که به لحاظ فنی و مهندسی در برگیرنده مولفه‌های متفاوتی است. فکر می‌کنم این اتفاق تا به امروز در ایران به کمترین شکل ممکن طراحی شده باشد. در همین راستا و به همت مهندسان داخلی، شرایطی را ایجاد کردیم که چهار هزار نفر تا ارتفاع هفت متری از روی زمین به راحتی می‌توانند شاهد برگزاری برنامه باشند.

نشست خبری کنسرت نمایش سی‌صد

وی همچنین درباره قیمت بلیت این اجرا بیان کرد: اکنون بلیت سینما به ۴۵ هزار تومان رسیده و ارزان‌ترین بلیت کنسرت‌ها از ۲۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و به بالاتر می‌رود. اما ما در یک مشورت جمعی تصمیم گرفتیم که قیمت بلیت‌ها از ۷۰ هزار تومان آغاز شود تا اقشار مختلف مردم بتوانند از این برنامه استفاده کنند. این تصمیم از این جهت گرفته شد که فارغ از شعارها، همراه مردم باشیم و هنر جنبه‌های مادی نداشته باشد. البته با توجه به اینکه ما هزینه‌های بسیار هنگفتی را برای برگزاری این پروژه انجام دادیم، سقف بلیت ۶۹۵ هزار تومان تعیین شده است.

در بخشی دیگری از این برنامه از رضا بهرام درباره تبلیغاتی و فعالیت‌های دیگری که این روزها انجام می‌دهد پرسیده شد و او در پاسخ به این پرسش گفت: اینکه من در زندگی شخصی‌ام چه کاری انجام می‌دهم، اصلاً مربوط به این جلسه نیست؛ بنابراین امیدوارم دوستان سوالات خود را که درباره این برنامه است مطرح کنند.

بهرام همچنین در پاسخ به این پرسش که در این اجرا در مقایسه با همایون شجریان قرار می‌گیرد توضیح داد: حضور در این پروژه برای من افتخار بسیار بزرگی است که فکر می‌کنم اگر در قیاس با همایون شجریان عزیز قرار بگیرم چندان جالب نباشد. من تعصبی برای ارائه سبک خاصی ندارم، برای من مهم حضور در کنار هنرمندان بزرگی است که در این اجرا حضور دارند. امیدوارم بتوانم در این سبک موسیقایی نیز موفق باشم.

وی ادامه داد: چهار سال پیش که آقای توتونچیان را دیدم، شب دوم اجرای کنسرت نمایش «سی» بود که من از تماشای آن بسیار هیجان زده شدم. بنابراین همیشه چالش را دوست داشتم و بسیار خوشحالم که به لطف خدا و مردم عزیز در جایگاه خوبی حضور دارم. در این چارچوب از تهمورس و سهراب پورناظری ممنونم که به من اعتماد کردند و در این راه من را در کنار خود قرار دادند. تردید ندارم که با توکل به خدا و همراهی این هنرمندان ما اجرای موفقی خواهیم داشت. شخصا خودم را برای یک چالش بزرگ آماده کرده‌ام.

امیر جدیدی که کارگردانی پروژه «سی‌صد» را برعهده دارد نیز درباره حضورش به عنوان کارگردان گفت: چندان علاقه عجیبی به کارگردانی نداشتم اما من عاشق زمین هستم که ناشی از سرزمین است. چون این پروژه درباره ایران بود و چون دوست دارم برای سرزمینم کار مثبتی انجام دهم، حضور در این پروژه را پذیرفتم و امیدوارم در کنار هم اتفاق ویژه‌ای را ایجاد کنیم. در این اجرا از حضور جواد عزتی که بزرگ و برادر من است نیز بهره می‌بریم که اتفاق خیلی خوبی است. باید بگویم برای اجرای برنامه، ایده‌های جدیدی داریم و شخصا بسیار خوشحالم که می‌توانیم با یک اجرای متفاوت همراه باشیم.

جواد عزتی یکی از بازیگران این اجرا نیز در بخش دیگری از این برنامه ضمن همدردی و تسلیت به مردم آبادان، درباره حضورش در این پروژه گفت: چون سال‌ها تئاتر کار کرده‌ام، بنابراین اصلاً چیز عجیبی نیست که اکنون در این پروژه حضور داشته باشم. علاوه بر این وقتی عشق به وطن را در این پروژه دیدم، بسیار خوشحال شدم و پذیرفتم که اینجا حضور داشته باشم.

نشست خبری کنسرت نمایش سی‌صد

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار هنرآنلاین درباره شرایط تئاتر امروز و اینکه آیا حضورش در تئاتر ادامه دار خواهد بود یا خیر گفت: هر وقت فراغتی در حوزه سینما داشتم، در حوزه تئاتر فعالیت کرده و می‌کنم. این را هم می‌دانم که وضعیت تئاتر در شرایط بسیار بدی قرار دارد. ماجرای کرونا شرایط سختی را ایجاد کرد و ما وظیفه داریم با اجرای چنین پروژه‌هایی تماشاگر را دوباره به این سمت و سو بکشیم؛ چون گره کار به دست تماشاگر باز می‌شود. ما باید فرهنگ تئاتر دیدن را دوباره زنده کنیم تا این عادت در خانواده‌ها احیا شود و دوباره به دوران باشکوه گذشته برگردیم.

سهراب پورناظری نیز در پاسخ به سوال خبرنگار هنرآنلاین درباره امکان اجرای این اثر در نقاط مختلف جهان گفت: برنامه ویژه‌ای داریم تا این اجرا را ابتدا در نقاط مختلف ایران و سپس در نقاط مختلف جهان اجرا کنیم.