سرویس مد و لباس هنرآنلاین: این که شما بخواهید با استفاده از یک رنگ خاص حرفه و کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید، نیاز به دانش اولیه ای در زمینه‌ روانشناسی رنگ‌ها دارد.

در این نوشتار با معانی ۱۲ رنگ اصلی و مورد علاقه اکثر افراد در کسب و کار آشنا می‌شویم و به معنای رنگ خاص مورد استفاده در محل کار، لوگوی شرکت یا پوشش کارکنان‌تان پی می‌بریم.

سفید

سفید در کسب و کار نشان دهنده‌ سطح بالایی از بازدهی و بهره‌وری است و نمادی از سادگی، انصاف و امنیت است.

بنفش

بنفش از سری رنگ های فانتزی است که معنی ثروت، کیفیت، و خلاقیت را در کسب و کار می‌رساند.

قرمز

قرمز رنگی است که برای فعالیت‌های فیزیکی بسیار کاربرد دارد و دارای انرژی و نشان دهنده قدرت بالا است. این رنگ برای جلب توجه کاربرد زیادی دارد.

زرد

زرد رنگی نورانی و بانشاط است که برای تحریک فرایندهای ذهنی بسیار مورد کاربرد است.

آبی فیروزه‌ای

آبی فیروزه‌ای رنگی است که نشان از احساسات دارد و نماد توازن و تعادل است. همچنین الهام بخش خوبی برای مهارت‌های ارتباطی است.

نقره‌ای

نقره‌ای از رنگهای مدرن و پیچیده دنیای امروز است که یک حس ابهام در خود دارد و نشان دهنده رمز و راز است.

نارنجی

نارنجی رنگ ماجراجویی و شور و اشتیاق است. همچنین نشان دهنده خوشبینی و شاد بودن هم است.

سبز

سبز رنگ طبیعت، سلامتی و بهبودی و شفا است. این رنگ نشان دهنده احساسات و الهام بخش روحیه‌ی شفقت و مردم داری است.

خاکستری

خاکستری به عنوان یک پس زمینه خوب برای سایر رنگها به شمار می‌رود و یک رنگ خنثی و محافظه کار است اما در عین حال به معنی قابلیت اطمینان هم به نظر می رسد.

طلایی

رنگ طلایی نشان دهنده ارزش، اعتبار و جلال و شکوه است. با توجه به لوکس بودن این رنگ، خرد و زیبایی و سخاوت را می‌توان در آن دید.

آبی

آبی بهترین رنگ برای استفاده در بیشتر برنامه‌های کاربردی است و به طرز شگفت آوری نشان دهنده صداقت، اعتماد و اطمینان است.

سیاه

رنگ سیاه نشان قدرت و اقتدار است و می‌توان آن را تهدیدآمیز و گاهی هم غیردوستانه تلقی کرد.