سرویس مد و لباس هنرآنلاین: این که شما بخواهید با استفاده از یک رنگ خاص حرفه و کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید، نیاز به دانش اولیه ای در زمینه روانشناسی رنگها دارد.
در این نوشتار با معانی ۱۲ رنگ اصلی و مورد علاقه اکثر افراد در کسب و کار آشنا میشویم و به معنای رنگ خاص مورد استفاده در محل کار، لوگوی شرکت یا پوشش کارکنانتان پی میبریم.
سفید
سفید در کسب و کار نشان دهنده سطح بالایی از بازدهی و بهرهوری است و نمادی از سادگی، انصاف و امنیت است.
بنفش
بنفش از سری رنگ های فانتزی است که معنی ثروت، کیفیت، و خلاقیت را در کسب و کار میرساند.
قرمز
قرمز رنگی است که برای فعالیتهای فیزیکی بسیار کاربرد دارد و دارای انرژی و نشان دهنده قدرت بالا است. این رنگ برای جلب توجه کاربرد زیادی دارد.
زرد
زرد رنگی نورانی و بانشاط است که برای تحریک فرایندهای ذهنی بسیار مورد کاربرد است.
آبی فیروزهای
آبی فیروزهای رنگی است که نشان از احساسات دارد و نماد توازن و تعادل است. همچنین الهام بخش خوبی برای مهارتهای ارتباطی است.
نقرهای
نقرهای از رنگهای مدرن و پیچیده دنیای امروز است که یک حس ابهام در خود دارد و نشان دهنده رمز و راز است.
نارنجی
نارنجی رنگ ماجراجویی و شور و اشتیاق است. همچنین نشان دهنده خوشبینی و شاد بودن هم است.
سبز
سبز رنگ طبیعت، سلامتی و بهبودی و شفا است. این رنگ نشان دهنده احساسات و الهام بخش روحیهی شفقت و مردم داری است.
خاکستری
خاکستری به عنوان یک پس زمینه خوب برای سایر رنگها به شمار میرود و یک رنگ خنثی و محافظه کار است اما در عین حال به معنی قابلیت اطمینان هم به نظر می رسد.
طلایی
رنگ طلایی نشان دهنده ارزش، اعتبار و جلال و شکوه است. با توجه به لوکس بودن این رنگ، خرد و زیبایی و سخاوت را میتوان در آن دید.
آبی
آبی بهترین رنگ برای استفاده در بیشتر برنامههای کاربردی است و به طرز شگفت آوری نشان دهنده صداقت، اعتماد و اطمینان است.
سیاه
رنگ سیاه نشان قدرت و اقتدار است و میتوان آن را تهدیدآمیز و گاهی هم غیردوستانه تلقی کرد.