به گزارش گروه فرهنگ و ادبیات خبرگزاری هنرآنلاین، ویژه‌برنامۀ «حوالی کتاب» در 55 قسمت با مجموع زمانی 32 ساعت در استودیو این شبکه به صورت زنده پخش شده است. ویژه‌برنامۀ حوالی کتاب نیز با حضور نویسندگان، ناشران، مروجان، مترجمان، ویراستاران و اعضای شورای برنامه‌ریزی هفتۀ کتاب در 38 قسمت از شبکه کتاب پخش شده که هفت قسمت از این برنامه به صورت همکاری مشترک با شبکه تهران و اجرای مرتضی پرنیان بوده است.

بر اساس این گزارش، ویژه‌برنامۀ گفت‌وگو محور «پشت صحنه کتاب» در دو قسمت 60 دقیقه‌ای و «تجربه زیسته» در سه قسمت 60 دقیقه‌ای از برنامه‌های دیگر هفتۀ کتاب در شبکه کتاب بوده است.

مسابقۀ کتاب شیرین ابتکار دیگر شبکه کتاب در ایام هفته کتاب بوده است که در 8  قسمت 45 دقیقه‌ای با همکاری مشترک شبکه کودک و پخش همزمان در هر دو شبکه آغاز شده و این مسابقه تاکنون ادامه دارد. مسابقۀ کتاب شیرین به صورت همزمان در پیام‌رسان و سکوی شاد شبکه کتاب برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، شبکه کتاب با پوشش رویدادهای هفتۀ کتاب با 9 برنامه و مجموع زمانی 12 ساعت اعم از دیدار اصحاب نشر با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین اختتامیۀ سی‌اُمین جشنوارۀ ملی کتاب سال دانشجویی، بزرگداشت حاج احمد عطایی، آیین اختتامیۀ ملی نشر دانشگاهی و... حضور فعالی داشته است. همچنین، سه برنامه از نشست‌های خانه کتاب و ادبیات ایران با مجموع زمانی 6 ساعت با پوشش زندۀ شبکه کتاب انجام شده است. در این ایام تعداد 52 آیتم معرفی کتاب، انتشارات و کتابفروشی‌ها، نویسندگان تأثیرگذار 100 سال اخیر و سایر موضوعات ادبی تولید و پخش شده است.

بنا براین گزارش، شبکه کتاب در ایام هفتۀ کتاب با پوشش و اطلاع‌رسانی پخش زندۀ برنامه‌ها‌ در شبکه‌های اجتماعی بخش‌های ویژۀ گفت‌وگوی مهمانان را آماده کرده و در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کرده است. این شبکه در این ایام در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های داخلی بله، ایتا و سکوی شاد فعالیت قابل توجهی داشته است. همچنین خبر، گزارش، گفت‌وگو و... دربارۀ برنامه‌های شبکه در اختیار خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و رسانه‌های سراسری قرار گرفته و منتشر شده است.