به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، «پنبه و پری و پستچی» و «کلاس اولی‌ها» نوشته رفیع افتخار به‌تازگی توسط نشر تاووس برای کودکان منتشر شده است.

این نویسنده درباره کتاب «پنبه و پری و پستچی» توضیح داد: این کتاب داستان بلند بسیار عاطفی برای کودکان است. کتاب ٢۴ صفحه است و تصویرگری آن بر عهده سمیه علیپور بوده است. داستان هم از این قرار است که «پنبه»، مهربان‌ترین مداد دنیا، پستچی و پری را می‌آفریند؛ پستچی عاشق پری می‌شود؛ پری برای ازدواج با پستچی یک شرط بسیار سخت می‌گذارد؛ پستچی می‌پذیرد و ...

این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان افزود: «کلاس اولی‌ها» نیز کتابی ٣٢ صفحه‌ای شامل ۱۷ داستان با دو شخصیت ثابت گچ و تخته‌پاک‌کن است که در موقعیت‌های مختلف داستانی قرار می‌گیرند. این کتاب برای گروه سنی الف و ب تهیه شده و تصویرگری آن را محبوبه مهدیان‌فر انجام داده است.

نشر تاووس «پنبه و پری و پستچی» را با قیمت ٢٩ هزار و پانصد تومان و «کلاس اولی‌ها» را با مبلغ ٣۵ هزار تومان به بازار نشر کتاب کودک عرضه کرده است.

«طلسم خانه‌ عنکبوت‌ها»، «برعسوس»، «برسد به دست دوست»، «دنیای آرزوها»، «از ورای یک خاطره»، «تعطیلات بامزه یخمک»، «ساپروفیت»، «شب‌نشینی با عموبسک» و «راز صورتی من» از آثار پیشین رفیع افتخار به شمار می‌رود.

«آموزش نوشتار توصیفی» منتشر شد

کتاب «آموزش نوشتار توصیفی» به قلم محمد دهریزی با هدف مهارت نگارشی برای نوشتن متن توصیفی از طرف انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شد.

نوشتن، مهارتی آموختنی است و امروزه حرفه‌ای اختصاصی و انحصاری نیست و آموزش آن یک ضرورت است  به ویژه که در عصر رسانه‌های  دیجیتال زندگی‌ می‌کنیم. الزام تدریس درس نگارش در مدارس، برگزاری کلاس‌های آموزش نوشتن و راه‌اندازی مراکز درمانی نوشتن همه همه نشان از نگرش نو به این مقوله دارد. در همین راستا کتاب‌های زیادی هم چاپ شده‌اند که هر کدام به نوعی راه‌گشا بوده‌اند. انتشارات مدرسه هم با توجه به ضرورت نیاز مخاطب و ماموریت کاری خود کتاب‌های متنوعی در این زمینه به چاپ رسانده است.

کتاب «آموزش مهارت نوشتارتوصیفی» که به تازگی چاپ شده است رویکری کاملا مهارتی دارد تا فراگیران بدون مقدمه و هراس درگیر نوشتن شوند.

در پشت جلد کتاب آمده است: « ضرورت یادگیری «توصیف» از آن جهت است که پس از کسب این مهارت، خود به خود زمینه لازم برای بادگیری دیگر گونه‌های نوشتن مثل «داستان»، «خاطره»، «یادداشت روزانه»، «مستند» و غیره فراهم می‌شود».