سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: توحید ایوبی دکترای پرتودرمانی و مؤسس مرکز درمانی حمایت از کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست در خصوص نقش ویژه هنرمندان در کارهای خیریه، گفت: مدتی است با کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست آشنا شده‌ام. این قشر آسیب‌پذیرترین قشر اجتماع است چون قدرت دفاع و اداره زندگی خود را ندارد. خیلی از این کودکان متکی‌به‌خود هستند و روزی‌شان را از کار کردند درمی‌آورند.

وی افزود: وقتی به سراغ این کودکان رفتم، دیدم مشکل اصلی اکثریتشان درمان است و خیلی‌ها بیماری‌هایی دارند که اگر در کوتاه‌مدت درمان نشود، در درازمدت سختی‌های زیادی برایشان به وجود می‌آورد و باعث افت تحصیلی و ذهنی و کوتاه شدن عمرشان می‌شود. در مورد این کودکان با 14-15 مؤسسه صحبت کردم و بعد از مشورت با این مؤسسه‌ها تصمیم گرفتم یک مجموعه درمانی راه بیندازم که به‌طور رایگان به قشر کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست خدمات ارائه کند.

دکتر ایوبی ادامه داد: این مجموعه درمانی خدمات خودش را در محلی که کودکان زندگی می‌کنند و نگهداری می‌شوند ارائه می‌نماید تا آن‌ها مجبور به رفت‌وآمد نشوند. یک کادر درمانی در زمان‌های خاص به محل نگهداری کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست می‌رود و با آن‌ها در مورد مشکلاتشان صحبت می‌کند و درمانشان را انجام می‌دهد که همین باعث خوشحالی کودکان می‌شود و ما امیدواریم به کمک هنرمندان، مشکل درمانی کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست را حل می‌کنیم.

توحید ایوبی درباره تأثیر حضور هنرمندان در کارهای خیریه اظهار داشت: هنر جایگاه والایی در بین مردم دارد و چه خوب است که این جایگاه والا در راستای کارهای والا و انسانی قرار بگیرد. مردم به هنرمندان اعتماد دارند و حضور یک هنرمند در کارهای خیر، این اطمینان خاطر را به وجود می‌آورد که دیگران هم بتوانند راحت‌تر وارد چنین کارهایی شوند و یک تلنگر جدی به جامعه زده شود. هنرمندان نگاه ظریف و لطیفی دارند و خیلی خوب عمق وقایع را متوجه می‌شود، لذا حضورشان همیشه کارساز بوده است.

مؤسس مرکز درمانی حمایت از کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات، خواهان حمایت هنرمندان و اصحاب رسانه در مسیر رفع مشکلات بهداشتی و درمانی این گروه اجتماعی شد و ادامه داد: با یک سری از هنرمندان صحبت کردم و یک سری هماهنگی‌ها انجام دادم تا این‌که بعضی از هنرمندان از جمله خانم لیلا بلوکات با ما همکاری کردند. خود خانم بلوکات یک مؤسسه خیریه به نام "مهر لیلا" دارند و از این طریق به مردم جامعه خدمت‌رسانی می‌کنند.

ایوبی در ادامه صحبت‌هایش گفت: در حال حاضر یک سری از خیرین محدود با ما همکاری می‌کنند و مبالغی را در اختیار ما قرار می‌دهند که ما این مبالغ را صرف هزینه‌های درمان کودکان تحت پوشش خودمان می‌کنیم. هزینه‌ای که این دوستان در اختیار ما قرار می‌دهند ممکن است هزینه درمان دو نفر باشد اما ما آن را به 20 نفر تعمیم می‌دهیم. مرکز درمانی ما همیشه به منبع تأمین هزینه احتیاج دارد و هر چقدر که از نظر مادی و مشورت با دوستان رونق پیدا کند، با قدرت بیشتری به کار خودش ادامه می‌دهد و کودکان بیشتری را تحت پوشش قرار خواهد داد.

توحید ایوبی در پایان اشاره کرد که هم‌وطنان ایرانی برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با رفع احتیاجات درمانی کودکان کار، بد سرپرست و بی‌سرپرست می‌توانند با شماره تلفن 09368468873 تماس بگیرند.