سرویس استان‌های هنرآنلاین: غرفه خانه مطبوعات فارس در این رویداد بزرگ مطبوعاتی با استقبال خوبی مواجه شده و تاکنون و با گذشت ٤ روز از نمایشگاه به صورت تقریبی بیش از هزار و پانصد نفر از دو نمایشگاه برپا شده در این غرفه بازدید  به عمل آورده اند.

بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات ایران با حضور بیش از ٦٠٠ رسانه داخلی و خارجی در حالی آغاز شده است که ٤ موسسه و گروه رسانه ای از فارس نیز در آن حضور دارند. خانه مطوبعات فارس نیز با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به نمایندگی از رسانه هایی که در این رویداد حضور ندارند به معرفی توانمندی های و به ویژه تاریخ ١٥٠ ساله روزنامه نگاری در استان می پردازد.

حسن دهقان عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات فارس در این خصوص گفت: نمایشگاه "نگارخانه خاطرات" که بر اساس پرتره اواین روزنامه نگاران فارس و همچنین "پارس نامه" بر اساس تصاویر صفحات اول اولین روزنامه های منتشر شده در استان به شدت مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی افزود: این استقبال به حدی است که اغلب مردم پس از آشنایی با این نمایشگاه در کنار آن عکس بادگاری می گیرند از آگاهی از این تاریخ ابراز خرسندی می کنند.

رییس انجمن اهل قلم استان فارس در ادامه گفت: علاوه بر تصاویر روزنامه نگاران پیشرو شیراز، نقاشی چهره میرزا صالح شیرازی اولین روزنامه نگار ایران که توسط مصطفی فتوحی خلق شده نیز در "نگارخانه خاطرات" به نمایش در آمده است که این تصویر مورد توجه مخاطبان قرار دارد.

دهقان افزود: در استان فارس حدود یک قرن و نیم پیش،روزنامه المنطبعه فی الفارس به زیور طبع آراسته شد و این شروع تاریخ پر افتخار مطبوعات در گهواره تمدنی ایران بود در دوران قاجار بیش از ۶۵ نشریه چاپ شد. در دوره پهلوی اول با وجود خفقان تعداد نشریات استان فارس به حدود ۴۵ رسید.

الهه بهرامی