سرویس سینمایی هنرآنلاین: عبدالرضا تبریزی سرمایه‌گذار فیلم "پنج ستاره" با حضور در غرفه هنرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات، گفت: رقابت بین بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دولتی برای سرمایه‌گذاری در فیلم‌های سینمایی یک رقابت نابرابر است. آدم‌هایی که با نهادهای مختلف دولتی ارتباط دارند، از این نهادها سرمایه می‌گیرند و فیلم‌شان را هر طوری که دل‌شان می‌خواهد، می‌سازند و بخش خصوصی نیز توان رقابت با این‌ها را ندارد.

تبریزی افزود: من همیشه با سرمایه شخصی‌ام کار کرده‌ام و از هیچ نهاد دولتی کمک نگرفته‌ام. اسپانسرهای دولتی و نهادهای اقتصادی دولتی با ورودشان به حوزه فرهنگ و هنر، این حوزه‌ها را تحت شعاع قرار داده‌اند چون با دستمزدهایی که پرداخت می‌کنند، گرانی کاذب درست‌ کرده‌اند و هزینه‌ها را بالا برده‌اند. به نظرم سازمان سینمایی باید مقرراتی بگذارد که اسپانسرهای دولتی با تهیه‌کننده فیلم‌ها به توافقات ناعادلانه نرسند و کاری که به صلاح سینما و جامعه نیست را انجام ندهند.

سرمایه‌گذار سینما درباره بازگشت مالی سرمایه‌گذاری روی فیلم‌های سینمایی بیان کرد: فقط سرمایه‌گذاری در فیلم‌های "پنج ستاره" و "عیار 14" برایم بازگشت مالی داشته و بقیه فیلم‌هایی که در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌ام، بازگشت مالی برایم نداشته‌اند. اولویت من کار کردن با خانم افشارزاده است و امیدوارم در آینده فیلم‌های بهتری بسازیم.

عبدالرضا تبریزی در پایان به نقش رسانه در مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: به نظرم تمام رسانه‌ها باید در حیطه خودشان با فساد مبارزه کنند. فیلمی که قرار بود به همت من و با همراهی آقای امیر سماواتی ساخته شود، توسط صاحبان به هم خورد چون آن‌ها عقاید و نظر خودشان را به آن تحمیل کردند و جلوی کار ما را گفتند. متأسفانه در هر جایی که سرمایه وارد شود، فساد به وجود می‌آید و رسانه‌ باید جلوی این کار را بگیرد وگرنه این بی اخلاقی‌ها فرهنگ ما را به یغما می‌برد.