به گزارش هنرآنلاین، مدیران و سینماگران کشور تاجیکستان که برای حضور در چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به ایران سفر کرده بودند، با مجید زین‌العابدین مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در محل ساختمان مرکزی بنیاد دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار کوتاه و صمیمانه، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی بعد از تشریح فعالیت‌های فارابی در عرصه هنر هفتم، ابراز امیدواری کرد تا سفر سینماگران فارسی‌زبان اهل تاجیکستان منجر به تولید آثار مشترک شود.

زین‌العابدین در ادامه با اشاره به حضور پررنگ فارابی در چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: باید تولید محصول مشترکی را کلید بزنیم که در عین اشاعه فرهنگ مشترک دو کشور ایران و تاجیکستان، جذاب و مخاطب‌پسند هم باشد.

فارابی1

سینماگران اهل تاجیکستان نیز ضمن اشاره به حضور فیلمی از این کشور در جشنواره فیلم فجر با نام «دوران» برای پرداخت سینمایی به مشاهیری چون فردوسی و خیام ابراز امیدواری کردند.

محمد سعید شاهیان رئیس امور سینمایی تاجیکستان و مدیر تاجیک فیلم، عثمان، تهیه‌کننده تاجیک فیلم، زائول داخته، فیلمبردار قدیمی سینمای تاجیکستان (فیلمبردار فیلم رستم و سهراب)، اکمل عبدالله‌زاده، دبیر جشنواره فیلم دوشنبه و محی‌الدین مظفر کارگردان سینما از کشور تاجیکستان به همراه حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل فارابی از جمله حاضران این نشست بودند.