به گزارش هنرآنلاین، اکران نوروزی هر سال یکی از مهم‌ترین فضاهایی است که سینماگران برای جلب مخاطب از آن استفاده می‌کنند. در سینمای داستانی، اغلب فیلم هایی که چاشنی طنز دارند وگمان می رود اقبال جذاب مخاطب انبوه دارند نمایش داده می‌شوند. رقابت تهیه کنندگان و سینمادارها در آغاز هر سال برای در اختیار گرفتن سهم بیشتر از اکران نوروزی است. امسال اکران نوروز ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، آغاز ماه رمضان می‌تواند چالشی جدی برای نمایش فیلم‌ها باشد،از یک سو ایجاد طرحهای خاص (اکران تا سحر یا مسائلی از این دست) می‌تواند به رونق فروش بیانجامد و از سویی دیگر، تعطیلات طولانی آغاز سال و همزمانی با ماه رمضان می‌تواند به کاهش مخاطبان بیانجامد.

نکته دیگر این که اکران نوروزی معمولا آثاری را شامل می شود که در جشنواره فیلم فجر دیده و تحسین شده یا موج آفریده‌اند، همچنین فیلم‌های کمدی که برای مخاطب انبوه ساخته شده‌اند. در اکران نوروزی، کمتر فرصتی برای آثار خاص و شاخص وجود دارد. مثلا مستندها راهی به اکران ندارند، اگر چه گروه «هنر و تجربه» بستری برای نمایش آثار متفاوت است که اغلب، داستانی هستند.

امسال در آستانه نوروز 1402، «برای پس از مرگم» همزمان در سینماهای هنر و تجربه و سایت هاشور به صورت آنلاین اکران می‌شود. «برای پس از مرگم» (مهران عبداللهی) تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی درباره علی صفایی حائری است، روحانی اندیشمندی که در دهه شصت مسائل اجتماعی مختلفی را تجربه کرده و منزوی می‌شود.