به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلمبرداری مستند سینمایی «رژی»، جدیدترین محصول مرکز مستند سوره به تهیه‌کنندگی امیر روئینی و کارگردانی امیر روئینی و علی کوشا به پایان رسید. این اثر برشی از زندگی و فعالیت‌های مبارزاتی سیدجمال‌الدین اسدآبادی‌، اندیشمند سیاسی‌ است که با مرور اتفاقات رخ داده در ایران آن روز، داستان خود را تا نهضت توتون و تنباکو برای مخاطب به تصویر می‌کشد.

«رژی» که مراحل تحقیق و پژوهش آن نزدیک به ۵ ماه زمان برده و نگارش فیلمنامه و جستجوی تصاویر آرشیوی ۲ ماه به طول انجامیده، مستند آرشیوی همراه با صحنه‌های بازسازی‌‌شده است. پیش‌تولید و تولید این مستند در دو هفته انجام شده و هم‌اکنون مراحل پست پروداکشن را طی می‌کند.

در خلاصه داستان این مستند آمده است: جنگ و استثمار، حکومت‌های مستبد و درگیری‌های مذهبی در حال تخریب خاورمیانه و آفریقا هستند. شرایط برای مهیا شدن این سرنوشت ناگوار از چندی پیش طرح‌ریزی شده و سیدجمال‌ نقش کلیدی در همه این وقایع دارد.

عوامل مستند «رژی» عبارتند از تهیه‌کننده: امیر روئینی، کارگردان: امیر روئینی و علی کوشا، محقق: امیر روئینی، تدوین: محمد کریم‌پور‌، مدیر فیلمبرداری: رضا دیدار، فیلمبردار: رسول تنهایی، گریم: محسن دارسنج، دستیار کارگردان: شادی محمدی، مدیر تولید: پرویز کاظم‌لو، طراح صحنه و لباس: حمید بخشی و مدیر تدارکات:حسین رحیمی. محصول مرکز مستند سوره.