به گزارش هنرآنلاین، پخش مستند «هیچ‌کس منتظرت نیست» بر عهده دفتر پخش رویش موسسه بهمن‌ سبز است‌ و تاکنون توانسته نظر جامعه‌شناسان و فعالان اجتماعی را به خود جلب کند. این فیلم علاوه بر پرداختن به مصائب زنان آسیب‌دیده، چالش‌های حاشیه‌نشینی و خیابان‌زیستی را در نسبت با سوژه اصلی خود تعریف می‌کند‌ و به قصه‌هایی از زنان کارتن‌خواب و ترک‌کرده‌های اعتیاد و معرفی الگوهای درست در توانبخشی این افراد می‌پردازد.

فاطمه شجاعی، فعال حوزه زنان و خانواده با بیان اینکه آنچه که در «هیچ‌کس منتظرت نیست» به تصویر کشیده شده، روش کیفی پرداختن به پاکسازی و نوع مواجهه و برخورد با زنان آسیب‌دیده است که شاید بتوان گفت دشوارتر از راه‌های کمی یا مسیرهایی‌ست که تاکنون طی شده است، بیان کرد: سپیده علیزاده بسیار در این راه زحمت کشیده است و شاید مستند نتواند گویا حجم فشاری که روی ایشان و تیمی که روی این موضوع کار می‌کردند تا شاید افرادی را پاک کنند و به زندگی برگردانند، باشد.

وی ادامه داد: در ارتباط با بحث آسیب‌های اجتماعی مقام معظم رهبری سخنرانی داشتند و صحبت‌هایی را با مسئولان امر مطرح کردند. یکی از مهمترین آسیب‌ها از آن پنج آسیبی که در برنامه ششم توسعه آمده است، بحث اعتیاد بود که ریشه مفاسد دیگر است. مقام معظم رهبری تاکیدی که بر این موضوع داشتند این بود که افراد باید مثل عائله شما باشند و سپیده علیزاده دقیقا مثل عائله‌اش صحبت کرد. من مجسمه فردی که این سخن مقام معظم رهبری را عملیاتی کند، در این سپیده علیزاده دیدم.

این‌ فعال حوزه زنان و خانواده تاکید ‌کرد: در حقیقت سپیده علیزاده منتظر تصمیمات نهادهای مختلف نمی‌ماند بلکه خود به صورت‌ تک تک با افراد وارد گفتگو می‌شود، تمام مسایل روحی و روانی آن‌ها را لحاظ می کند، این عزیزان را تحت فشار قرار نمی‌دهد و به کرامت انسانی‌شان توجه می‌کند. اینها نکات قابل تاملی است که من در این مستند دیدم.

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: به جرئت می‌توان گفت که فعالیت‌های سپیده علیزاده و کسانی که در مرکز ایشان کار می‌کردند، قابل تقدیر است و باید به آن‌ها خداقوت گفت. امیدوارم فعالیت‌های ایشان الگویی برای فعالان این حوزه در بخش آسیب‌های اجتماعی شود و مسئولان امر به این شکل و با توجه به جنبه‌های روانی، کرامت انسانی افراد و دیدن این افراد به عنوان عائله خودشان در هر سطحی از آسیب، کار کنند تا وضعیت بهبود پیدا کند.