به گزارش هنرآنلاین، رضا ارجنگی درباره تازه‌ترین فیلم خود گفت: قصه انیمیشن«ترن» درباره یک کارگردان فیلمساز استاپ‌موشن است که داستان انیمیشنی که می‌سازد با داستان زندگی‌اش گره می‌خورد. محل زندگی این کارگردان با دکور فیلمسازی، عروسک‌ها و تجهیزاتی که با آنها پروژه را می‌سازد دقیقا در یک محل قرار دارند به طوری که زندگی این کارگردان وقف کارش شده است.

ارجنگی اظهار داشت: برای ساختن این انیمیشن از تکنیک سه‌بعدی رایانه‌ای استفاده می‌شود و زمان فیلم با توجه به فیلمنامه‌ای که نوشته و تبدیل به استوری ریل شده و همچنین توافقی که با مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با دوستان داشته‌ایم حدود هشت دقیقه است.

ارجنگی با اشاره به اینکه تولید فیلم در مرحله پیش از انیمیت است گفت:این مرحله یعنی جایی که شخصیت‌ها خلق شده‌اند و ریگ یا همان تجهیز آغاز شده و امیدوارم به زودی وارد مرحله انیمیت شویم.

ارجنگی با بیان اینکه به طور خاص مخاطبان این فیلم اهالی سینما هستند گفت: فیلم برای همه هنرمندانی ساخته می‌شود که فیلم کوتاه یا انیمیشن می‌سازند و هر کسی که با ساخت یک اثر هنری سینمایی درگیر است و خودش را وقف کاری کرده که به آن علاقه دارد.

ارجنگی در پایان این گفتگوی کوتاه اظهار داشت: اگر قرار بود فیلم را برای حضور در جشنواره‌ها بسازم می‌کوشیدم آن را مهندسی کنم. یعنی به شکلی می‌ساختم که بتواند وارد جشنواره‌ها شود و بازخورد خوبی هم داشته باشد اما این مسایل را کنار گذاشتم و سعی کردم صادقانه آنچه از دلم برمی‌آید درباره موضوعی که دوست داشتم آن را بسازم به تصویر بکشم. فکر می‌کنم در نهایت اگر کاری را به شکلی که دوست دارید انجام دهید و آن را برای هدفی خاص مهندسی و دستکاری نکنید به دل مخاطب نیز خواهد نشست.