به گزارش هنرآنلاین، تلاش امیر آقاعبداللهی در «کشیم عاشق» برای ساختن یک مستند در سطح جهانی قابل ستایش است. فیلم یک پروژه جذاب و حرفه‌ای است که با وجود تکنیک بالا، روایتی شنیدنی دارد و می‌توان آن را تجربه‌ای متفاوت در سینمای مستند ایران دانست.

آقاعبداللهی در «کشیم عاشق» روایتی تلخ از مرگ طبیعت و پرندگان بر اثر آلودگی های محیط زیستی و زیاده‌خواهی انسان دارد. فیلم، تصاویری بکر و زیبا، نماهایی چشمنواز از طبیعت ایران دارد و گفتار متن آن خوب نوشته شده است.

فیلمساز در «کشیم عاشق» با محور قراردادن یک پرنده (مرغ دریایی) و نمایش زندگی او، حال و هوایی تازه به فیلم بخشیده است. فیلمبرداری خوب یکی دیگر از ویژگی‌های این مستند است. مستند «کشیم عاشق» در دسته آثاری قرار می گیرد که با دشواری و در طولانی مدت ساخته می شوند و این چنین آثاری مطلوب مستندسازان ایرانی نیستند، «کشیم عاشق» دشواری‌های تولید چنین آثاری را پشت سر گذاشته و به یک فیلم شاخص در حوزه محیط زیست تبدیل شده است.

فیلمساز به خوبی از عشق و زندگی به عنوان یک عنصر پیش برنده در فیلمش استفاده کرده و طبیعت را به زندگی و عشق پیوند داده است. «کشیم عاشق» بر خلاف اغلب مستندهای محیط زیستی ایرانی که در نمایش جزئیات زندگی حیوانات به واقعیت وفادار نیستند و با دستکاری رویدادها به نفع ساختار فیلم پیش می‌روند، به واقعیت وفادار و از این منظر تاثیرگذار است.

مستند کوتاه «کشیم عاشق» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در شانزدهمین جشنواره سینماحقیقت روی پرده رفت و جایزه بهترین مستند کوتاه و بهترین تدوین را دریافت کرد.