"گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین":در شرایطی که رسانه‌های فارسی‌زبان صهیونیست به دنبال ایجاد شکاف در داخل ایران در ماجرای فلسطین بودند، برنامه‌ای چند مدتی  روی آنتن تلویزیون رفت که کارویژه خود را روی این موضوع متمرکز کرده بود که همه افراد، شخصیت‌ها و سلایق سیاسی حول یک موضوع مشترک، صحبت و نظرات خود را مطرح کنند. شخصیت‌هایی که شاید پیش از این در قاب تلویزیون حضور پیدا نکرده بودند. می‌شود گفت فلسطین و آنچه در سرزمین‌های اشغالی در حال وقوع است حالا از جانب شخصیت‌ها و افراد مختلف و از زاویه نگاه‌های متفاوت مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد و مخاطب با مجموعه‌ای از نگاه‌ها و دیدگاه‌های مختلف مواجه‌ است که یک فصل مشترک در آن دیده می‌شود و آن محکومیت اقدامات صهیونیست‌ها و دفاع از فلسطین و آرمان فلسطین است.«به افق فلسطین»  برنامه‌ای که از شبکه افقِ تلویزیون به صورت زنده پخش می‌شود که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. «به افق فلسطین» با هدف بررسی وقایع اخیر فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی متولد شد.

5942801

شانتاژکاران مشغول کارند...

اما  شنبه شب گذشته، خبری در فضای مجازی آن هم توسط بخش شبکه های اجتماعی یکی از رسانه ها روزنامه ها  با این عنوان که " عوامل و برنامه به افق فلسطین" حذف شدند،منتشر شد.

حالا جدا از پرداختن به اصل چرایی این تغییر و تحولات که در ادامه می پردازیم؛ لازم است که یک نکته را بیان کنیم.در یکی از  قسمت های همین برنامه " به افق فلسطین" مهدی همایونفر، مسئول اسبق سینمایی روایت فتح و همکار شهید سید مرتضی آوینی در آثار روایت فتح، در پاسخ به پرسشی در خصوص واکنش احتمالی شهید سید مرتضی آوینی به موضوع امروز فلسطین می گوید: سید مرتضی آوینی هم هنرمند بزرگی بود، هم انسانی به شدت عاطفی. قطعا در این مقطع تمام زندگی‌اش را وقف فلسطین می‌کرد تا وظیفه‌اش را نسبت به آن چیزی که در صحنه اسلام اتفاق می‌افتد و این مواجهه و رویارویی حق و باطل، اسلام و کفر انجام بدهد.همین گزاره،تکلیف را مشخص می کند؛ اصل "فلسطین" است و پرداختن به حواشی جز این موضوع در واقع محلی از اعراب ندارد.

اما درپی انتشار برخی حواشی و مطالب نادرست و مبهم پیرامون برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین»، روابط عمومی شبکه افق سیما توضیحات ذیل را با هدف شفاف سازی به استحضار افکار عمومی می‌رساند:شبکه افق همزمان با عملیات طوفان الاقصی و پس‌از آن حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه با پخش ویژه‌برنامه «به افق فلسطین» تلاش کرده و میکند به پوشش همزمان رویدادهای مختلف این نبرد بپردازد و از ابعاد مختلف ‌و با بهره گیری از دیدگاه‌های متنوع کارشناسان و میهمانان برنامه حقیقت موضوع فلسطین را بی‌کم‌وکاست عرضه کند.حال که پس از چهار هفته تلاش شبانه‌روزی و سخت و قابل تحسین، تیم محترم تولید این برنامه خود تصمیم به توقف تولید گرفته اند، شبکه افق با هدف حفظ این ارزش افزوده رسانه‌ای در موضوع فلسطین و برای ادامه تولید این برنامه از تیمی جدید و حرفه‌ای بهره خواهد برد. شبکه افق تاکید می‌کند که این "تغییر ناخواسته تیم تولید" بر خلاف میل و اراده و خواست سازمان و شبکه افق بوده و در عین حال به آن احترام می‌گذارد و از همه عوامل این تیم تشکر و قدردانی می نماید. شبکه افق که بنای تاسیس آن بر اصول و مبانی اصیل انقلاب اسلامی و اهداف مقدس جبهه گسترده مقاومت بوده هر گونه جدل در خصوص این برنامه را که با موضوع مقدس فلسطین و مقاومت زینت گرفته به صلاح نمی‌داند و وارد این گونه جدل‌ها نخواهد شد.

جبلی

دست رد رسانه ملی بر دو قطبی سازی!

پیمان جبلی،رئیس رسانه ملی نیز در حاشیه بازدید از پشت صحنه سریال «ترور» اینگونه بیان می کند: من تازه از بیروت حرکت کردم و تازه رسیدم اما دوستان در سازمان در حال بررسی موضوع هستند شاید توضیحات بیشتر را ارائه کنند. به هر حال ما از هر نوع خلاقیت و نوآوری و برنامه‌هایی که با هدف تبیین دقیق و روشن و بروز شده آرمان‌های انقلاب اسلامی ساخته می‌شوند که در رأس مهمترین آنها موضوع فلسطین است، استقبال می‌کنیم تا روی آنتن بیاید. درباره عناصر و مؤسسان فعال هم از روز اول گفته‌ام و شعار نیست که حتماً از همکاری با آنها استقبال می‌کنیم. حتماً هم همکاری با مؤسسات رسانه‌ای فرهنگی و افراد و عناصر رسانه‌ای فعال را گسترش خواهیم داد.

حال باید گفت که "به افق فلسطین" افق های زیادی را در رسانه ملی روشن کرد وبه کار خود هم ادامه خواهد داد؛ در واقع این حق طبیعی تلویزیون به جهت حرفه ای و ساختاری است که خود عوامل برنامه های تامینی و زنده خود را معین کند. اینکه برخی از رسانه های به اصطلاح روشنفکر و فرهیخته خود را تافته جدا بافته دانستند و همین عده ای در بسیاری از مواقع تلویزیون را به باد انتقاد های نسنجیده و غیر حرفه ای می گیرند، در حال حاضر داعیه بهتر از مادر شدند!

خوب است که در این شرایط نقطه ثقل،فلسطین باشد و محور وحدت روی حول همین مسئله بچرخد، چرا که با شانتاژ کاری و اصولی غیر حرفه ای رسانه ای نمی توان صدا و تصویر غزه بود.