خبرگزاری «هنرآنلاین»: گردهمایی هنرمندان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین عصر شنبه ۲۹ مهرماه در سالن آمفی‌تئاتر موزه هنرهای معاصر برگزار شد.

محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص واکنش هنرمندان به اقدامات اخیر رژیم صهیونیست و حمایت آن‌ها از فلسطین به خبرنگار هنرآنلاین گفت: رسالت اصلی هنرمندان مدیریت افکار عمومی و ثبت جنایات رژیم صهیونیستی در تاریخ  است. اگر این دو اتفاق توسط هنرمندان رقم بخورد، هیچکس نمی‌تواند در طول تاریخ به راحتی از این دست موضوعات بگذرد. از سوی دیگر اگر افکار عمومی بسیج شوند، فشار افکار عمومی می‌تواند اتفاقات بزرگی را در رسوایی جنایات رژیم صهیونیستی رقم زند.

وی ادامه داد: آن چه که تا کنون برای فلسطینیان رخ داده است، این است که صهیونیست و حامیان آن طی 70 سال گذشته اجازه ندادند تا افکار عمومی جهان متوجه اتفاقات سرزمین های اشغالی شوند و جنایات آن‌ها نسبت به مردم فلسطین در بایکوت و سکوت بوده است و اگر این سکوت توسط هنرمندان شکسته شود،  شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود چرا که آثار هنرمندان بدون مرز به دنیا صادر می‌شود.

سالاری همچنین در رابطه با امکان حضور اهالی رسانه در نوار غزه بیان کرد: هنوز درحال رایزنی‌ها هستیم اما این که آیا امنیت جانی اهالی رسانه تامین خواهد شد و آیا جبهه متخاصم بپذیرد  که با این افراد به عنوان خبرنگار رفتار کند، هنوز قطعی نیست.