سرویس تجسمی هنرآنلاین: دوازدهمین اجرای ششمین فستیوال سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز، به منظور ایجاد ادراک جدیدی از موضوع در صف ایستادن در موزه هنرهای معاصر تهران اجرا شد.

در این پرفورمنس مخاطبان در یک صف وارد گالری شماره شش می‌شدند و همزمان تصاویری از در صف ایستادن مردم جنگ زده در فیلم "اسب تورین" بلا تار بر روی دیوار منعکس می شد.

در نهایت و در بخش خروج، مخاطب با تصویری از خود که در صف ایستاده مواجه می‌شد و اجرا با گواهی که به دست مخاطب داده می‌شد به اتمام می رسید. گواهی که در آن نوشته بود گواهی شرکت در تماشای "اسب تورین" اثر "بلا تار".

سی پرفورمنس ،سی هنرمند، سی روز ‎ 12

پارسا صمدپور  طراح این پرفورمنس به هنرآنلاین گفت: دلیل ایجاد این صف به خاطر وجه اشتراک آن با فیلمی بود که بر روی دیوارهای گالری پروجکت می‌شد.

وی ادامه داد: برای من تضادی که میان این صف و صفی که در تصویر به مخاطب نشان داده می‌شد اهمیت داشت. من به هر کدام از مخاطبان گواهی دادم که  در تماشای فیلم "اسب تورین" اثر  بلاتار  شرکت کرده‌اند  و کلیت اثر هم چیزی فراتر از به تصویر کشیدن این تفاوت نبود. تفاوت میان صفی که در گالری شکل گرفته بود با صفی که بلاتار به تصویر کشیده است.

این پرفورمنس آرتیست گفت: البته مشکلاتی در اجرا به وجود آمد که نتوانستم طرحم را به صورت دقیق اجرا کنم. من دوست داشتم که صف از بیرون گالری تشکیل شود اما به دلیل کمبود زمان و محیط  مجبور به تشکیل صف در داخل گالری شدیم و خوب این به کار لطمه زد.

صمدپور گفت: من یک دوربین را هم در انتهای گالری کار گذاشتم که از روند حرکت مخاطب تصویربرداری می‌کرد. من به این واسطه و با پخش آن قصد داشتم تمثیلی از آن فیلم با وجهی متفاوت را برای مخاطب به اشتراک بگذارم و آن چه که اهمیت داشت به وجود آمدن این صف بود که نقطه اشتراک میان واقعیت و تصاویر بود.

ششمین فستیوال سی پرفورمنس، سی هنرمند، سی روز تا 30 دی هر روز به جز جمعه و شنبه در موزه هنرهای معاصر میزبان علاقمندان است.