سرویس تجسمی هنرآنلاین: حسین محجوبی، هنرمند پیشکسوت سالهاست که علاوه بر نقاشى در عرصه معمارى و  فضاى سبز نیز فعالیت داشته و بیش از نیم قرن است که در عالم هنر تلاش می‌کند و حاصل آن شرکت در ده‌ها نمایشگاه گروهی و انفرادی است.

آثار محجوبى، ملهم از طبیعت بوده و جایگاه ویژه‌اى در عرصه نقاشى دارد و همواره مورد توجه علاقه‌مندان در داخل و خارج از کشور قرار گرفته است.

از جمله کارهای ماندگار این هنرمند که خود و آثارش در ایران و جهان شناخته شده هستند، طراحی پارک ساعی تهران است.

این هنرمند برجسته عرصه تجسمی، با حضور در غرفه خبرگزاری هنرآنلاین در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، درباره وضعیت خانه موزه خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من حدود 42 سال پیش یک خانه کوچک خریدم و در آن مستقر شدم. آن جا هم خانه من بود و هم دو سال یک‌بار در آن نمایشگاه می‌گذاشتم که مورد احترام دوستانم قرار می‌گرفت.

این پیشکسوت عرصه نقاشی تصریح کرد: ما ده سال پیش یک تغییر فرمی در آن ایجاد کرده و یک گالری از آن درآوردیم که البته همچنان طبقه بالای آن مسکونی بوده و طبقه پایینش دفتر گرافیک است. من 18 سال در شهرداری کار کردم که از این مدت 6 سال در شهرسازی و 12 سال هم رئیس دفتر فنی پارسا بودم. بنابراین شهرداری به پاس زحمت‌های 42 ساله من تصمیم گرفت که خانه‌ام را به موزه تبدیل کند.

محجوبی افزود: در نتیجه مسئولین شهرداری آمدند و گالری مرا دیدند و پس از بازدید، 60 تابلو از من انتخاب شد و قرار شد که اگر مشکلی پیش نیاید، این 60 اثر در آن جا به عنوان یادگار برای جوانان‌ کشور باقی بماند. سرزمین ما مهد فرهنگ و تمدن است و من کار کردن در آن را عاشقانه دوست دارم.

او در پاسخ به این پرسش که برای آن که مطالبات جامعه هنری به سرعت بیشتری پیگیری شود، از رسانه‌ها چه انتظاری دارید اظهار داشت: رسانه‌ها در این زمینه نقش اساسی دارند و ارتباطات، فرهنگ‌سازی، ضد فرهنگ و... همه از وسایل ارتباطات جمعی به وجود می‌آید.