سرویس سینمایی هنرآنلاین: مسعود اطیابی کارگردان روز یکشنبه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات حضور یافت و مهمان غرفه هنرآنلاین شد،

او درباره فعالیت‌های اخیر خود گفت: در حال حاضر فیلم "ماه گرفتگی" را دارم که در مرحله تدوین قرار دارد. همچنین فیلمنامه "خروس جنگی 2" را آماده کرده‌ایم و آن را در هفته‌های آینده به شورای پروانه ساخت ارسال خواهیم کرد. یک فیلمنامه دیگر نیز با عنوان "دو پاسپورته" در حال نگارش داریم که آن را سال آینده کار خواهیم کرد، یک کار کمدی درباره موضوع برجام است و سوژه جالبی است که دوست دارم آن را بعد از فیلم "خروس جنگی 2 "بسازم.

وی درباره موضوعیت فیلم "ماه گرفتگی" و حضور در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر بیان کرد: تلاشمان این است که در جشنواره حضور داشته باشیم، این فیلم در مورد یک قصه اجتماعی و خانوادگی در دل وقایع سال 88 است. سعی کرده‌ایم که یک تحلیل صریح و رک و راست با مردم درباره این رویداد داشته باشیم و با لحن خوبی در مورد اتفاقات آن سال صحبت کنیم.

اطیابی

کارگردان فیلم " مصائب دوشیزه" در ادامه درباره تاثیر رسانه‌ها بر فضای فرهنگی جامعه اظهار کرد: رسانه‌ها افکار عمومی را می‌سازند و افکار عمومی نیز شرایط روحی و روانی مردم را آماده می‌کنند. اگر افکار عمومی به انحراف برود، ممکن است که در مردم بحران ایجاد شود و اگر این مسیر درست طی شود، می‌تواند به مردم آرامش بدهد. مردم در آرامش می‌توانند بهتر کار کنند و از زندگی و آن‌چه که دارند، لذت ببرند. افکار عمومی می‌تواند مردم را هدایت کند تا برای نسل بعدی‌شان آینده خوبی بسازند.  نقش رسانه فقط خبررسانی نیست و تحلیل‌های آن خیلی مهم است. رسانه باید از نگارش و واژگان خوبی استفاده کند، شما دیدید که یک رسانه با استفاده از یکی دو واژه نامأنوس، جامعه را به چه سمتی پیش برد. این واژه‌ها از جامعه دور شده بود، اما وقتی در رسانه مطرح می‌شود، دوباره به مردم جامعه بر می‌گردد. در سطح کشور همه روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری مکمل یکدیگرند و باید با همراهی همدیگر ذهن مردم را بکرسازی کنند.

اطیابی

وی در پاسخ به این که با وجود فضای مجازی و شبکه‌های مختلف چرا این روزها شاهد شکافی بین سینماگران و رسانه‌ها هستیم، عنوان  کرد: فضای مجازی رسماً نمی‌تواند رسانه باشد. رسانه‌ها باید فرق خودشان با فضای مجازی را در حقیقت‌نگاری‌شان ترسیم کنند. اگر مردم مطمئن شوند که از طریق رسانه‌ها می‌توانند حقیقت را پیدا کنند، هیچوقت اسیر فضای مجازی نمی‌شوند. طول عمر فضای مجازی هم قطعاً طولانی نخواهد بود، چون همه چیز در فضای مجازی قاطی شده و تکثر صفحات آن بی دلیل است. اگر رسانه‌های رسمی و پایگاه‌های خبری ما بخواهند فضای مجازی را رقیب خودشان بدانند، اشتباه می‌کنند. علت آن که بین حوزه فیلمسازی و رسانه شکاف ایجاد شده، احتمالاً به نوع نگارش خبرها، نوع برخورد تبعیضانه با فیلمسازها و همینطور به بخش نقد و بررسی‌های رسانه مربوط می‌شود. این عملکردهای رسانه باعث شده که بین آن‌ها و سینماگران شکاف ایجاد شود. رسانه نقش راهنما برای مردم و تذکردهنده برای فیلمسازها دارد. رسانه می‌تواند ترغیب به دیدن و تشویق به ساخت اثر کند و از طرفی نیز می‌تواند مردم را به تفکر در مورد لایه‌های پنهان و آشکار آثار سینمایی وادار کند.