به گزارش هنر آنلاین، نزدیک به ۴۰ روز از حمله رژیم صهیونیستی به غزه و آواره و شهیدشدن تعداد زیادی انسان بی‌گناه و غیرنظامی می‌گذرد. با وجود گذشت این زمان، هنرمندان تجسمی بسیاری در ایران و جهان نسبت به این اتفاق بی‌تفاوت نبودند و جلوه‌هایی از جنایات این رژیم جعلی را به منصه ظهور می‌گذارند. این هنرمندان هنوز هم طرح‌های جدیدی را در صفحه‌های شخصی و فیسبوک و … به تماشا می‌گذارند تا دنیا نیز نسبت به این اتفاق بی‌تفاوت نباشد.

حال که اشغالگران صهیونیست به بیمارستان‌های دیگر نوار غزه نیز حمله کرده‌اند، هنرمندان ساکت ننشسته‌اند و این اقدام ضدبشری را با طرح‌های‌شان محکوم می‌کنند تا خون مردم غزه پایمال نشود.

یکی از این هنرمندان، سیدمسعود شجاعی طباطبایی است که پس از گذشت بیش از یک ماه، طرح‌های جدیدی را به اشتراک می‌گذارد. در توضیح یکی از جدیدترین آثار او که برداشتی از پوستر فیلم «ژوراسیک پارک» است، آمده: «در این طرح سر در بازداشتگاه آشویتز نشان داده شده، جایی که گفته شده عده زیادی در آن کشته شدند و به واسطه همین اتفاق و تاوان آن سرزمینی اشغال شد اما به واقع این نسل‌کشی را در حال حاضر با کشته‌شدن هزاران هزار کودک، زن و انسان بی‌گناه می‌بینیم، اتفاقی که از روز تأسیس رژیم جعلی شروع شد و حالا با شدتی بیشتر ادامه دارد.

هنرمندانی که قلم ازدست نمی‌اندازند/ازکارلوس لطوف تاشجاعی طباطبایی

دایناسور در این طرح نیز نماد نسل منقرض شده‌ای است که مجدداً ظهور کرده است!»

همچنین طرح دیگر شجاعی طباطبایی به پویش تحریم کالاهای شرکت‌های حامی رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی اشاره دارد که در توضیحش آمده است: «ورود سرباز جعلی به اراضی اشغالی با خرید محصولات و برندهای این رژیم!

بایکوت این محصولات، کمک به نابودی ظلم و تجاوز می‌کند.»

هنرمندانی که قلم ازدست نمی‌اندازند/ازکارلوس لطوف تاشجاعی طباطبایی

کارلوس لتوف هنرمند کاریکاتوریست برزیلی که این روزها اصلاً دست از خلق اثر برای مردم فلسطین و غزه برنداشته، در جدیدترین طرح‌هایش به حمله جدید رژیم صهیونیستی به بیمارستان شفا اشاره داشته است.

هنرمندانی که قلم ازدست نمی‌اندازند/ازکارلوس لطوف تاشجاعی طباطبایی

در توضیح یکی از آثار جدید کارلوس لتوف هنرمند کاریکاتوریست برزیلی که کودکی در انکاباتور در محاصره تانک‌ها قرار دارد، آمده است: «تانک‌های اسرائیلی بیمارستان الشفا را در حالی که نوزادان از انکوباتورهای بدون سوخت یا برق بیرون کشیده می‌شوند، محاصره کرده‌اند.»

بر اساس گزارش‌های چند روز اخیر، جیمز الدر سخنگوی منطقه‌ای یونیسف اذعان کرده بود که کودکان بیشترین قربانیان جنگ غزه هستند؛ بیمارستان‌هایی که کودکان در آن نگه‌داری می‌شوند بمباران می‌شوند. بیش از ۴۶۰۰ کودک تاکنون در نوار غزه کشته شده‌اند. کودکان در نوار غزه در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند. بسیاری از مدارس که کودکان و خانواده‌های آن‌ها را در خود جای داده‌اند، صلاحیت ارائه خدمات به عنوان سرپناه را ندارند.

بیمارستان شفا هشت بار متوالی هدف حمله قرار گرفته است. بیمارستان‌های زیادی وضعیت مشابه بیمارستان شفا دارند. ۵۵ آمبولانس به شکل مستقیم مورد هدف قرار گرفته‌اند. کادر پزشکی هم هدف قرار گرفته‌اند. غزه تحت کشتار هدفمند قرار گرفته است.