به گزارش هنرآنلاین، با هدف تقویت ظرفیت‌های نوآوری و توسعه زیست بوم صنایع خلاق و فرهنگی، بخش‌های نوآوری و فناوری حوزه هنری که تا پیش از این حوزه هنری دیجیتال عهده‌دار آن بود، در مرکز نوآوری‌ امید ادغام شد.

مرکز نوآوری‌ امید قرار است تا با اجرای ماموریت‌های محوله در حوزه حمایت، جذب و تقویت تیم‌های خلاق و افراد مستعد، ایجاد بستر‌های نوین در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه، اجرای برنامه‌های نوآورانه و تقویت برنامه‌هایی که پیش از این در دست اجرا بود توسعه زیست بوم صنایع خلاق را در سطح ملی و فراملی عملیاتی کند.

تا پیش از این حوزه هنری دیجیتال به عنوان بازوی نوآوری و فناوری حوزه هنری، این مسئولیت را بر عهده داشت که پس از تحولات صورت گرفته این ماموریت در مرکز نوآوری‌امید دنبال خواهد شد.

در راستای توسعه زیست بوم صنایع خلاق، ‌امید پذیرای‌ ایده، طرح و پروژه‌های هم راستا با اهداف متعالی فرهنگ، هنر و رسانه انقلاب اسلامی است.

با پایان مسئولیت علی اکبر در مرکز نوآوری‌ امید، ‌امین نادری که تا پیش از این مسئولیت حوزه هنری دیجیتال را بر عهده داشت با گسترش مأموریت‌ها به عنوان مدیرعامل مرکز نوآوری‌امید معرفی شد و کلیه فعالیت‌های قبل با اثربخشی مضاعف، در بستر‌امید عملیاتی خواهد شد.

حوزه هنری دیجیتال سال ۱۳۹۴ با هدف گسترش فعالیت و اثرگذاری بیشتر حوزه هنری در فضای مجازی و حیطه خلاقانه و نوآورانه ایجاد شد و رفته رفته ماموریت‌هایی را بر عهده گرفت. مدرسه ماه، مکتب مهر، مهرا ( باشگاه مخاطبان حوزه هنری) فرابین (داده پردازی) تور مجازی حوزه هنری و نگارستان( گالری مجازی) از جمله فعالیت‌های حوزه هنری دیجیتال به حساب می‌آید. گسترش فعالیت‌ها در مراکز استانی و فراتهران یکی از کارویژه‌های حوزه هنری دیجیتال بود که با ادغام در مرکز نوآوری‌امید این مأموریت با توان بیشتر دنبال خواهد شد.