به گزارش هنرآنلاین، تعداد کل شرکت‌کنندگان در بخش ادبی ۲۶۶ نفر و تعداد کل آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ۴۸۸ اثر، تعداد کل شرکت‌کنندگان در بخش هنری ۳۴۷ نفر و تعداد کل آثار رسیده ۹۷۰ اثر و تعداد کل شرکت‌کنندگان در بخش آزاد ۱۸ نفر و تعداد کل آثار رسیده ۴۵ اثر بود. در مجموع تعداد ۱۵۰۳ اثر از ۶۳۱ شرکت‌کننده به دبیرخانه مسابقه رسید، که همگی در دو مرحله وارد چرخه داوری شدند.

هیأت داوران این رویداد ادبی و هنری در بخش «ادبی» در گروه سنی بالای ۱۲ سال سه نفر، بالای ۱۵ سال چهار نفر، ۱۹ تا ۲۲ سال یک نفر، بزرگسال (مربیان و کارشناسان) دو نفر را به عنوان برگزیده اعلام کرد. در همین بخش در گروه سنی بالای ۱۲ سال سه نفر، بالای ۱۵ سال سه نفر، ۱۹ تا ۲۲ سال دو نفر و بزرگسال دو نفر شایسته تقدیر شدند.

اعضای داوری همچنین در بخش «هنری» در گروه سنی بالای ۱۵ سال سه نفر، ۱۹ تا ۲۲ سال سه نفر و بزرگسال سه نفر را به عنوان برگزیده معرفی کرد و در همین بخش در گروه سنی بالای ۱۲ سال سه نفر، بالای ۱۵ سال دو نفر، ۱۹ تا ۲۲ سال دو نفر و بزرگسال سه نفر، شایسته تقدیر شدند.

هیأت داوران نخستین جشنواره ادبی و هنری «عکس‌نگار» در بخش شرکت‌کنندگان آزاد، هیچ اثری را شایسته کسب رتبه برگزیده یا شایسته تقدیر ندانست. بر همین اساس، مامک یحیی‌پور، هما اجتهادی و حسین تولایی داوری هیأت داوران کشوری این جشنواره آثار را در دو مرحله بررسی کردند.

از برگزیدگان و شایستگان تقدیر، با ارسال هدایا و لوح سپاس، قدردانی خواهد شد و آثار در بخش نمایشگاه مجازی سایت KPf.ir به نمایش در خواهد آمد و در صورت مساعد بودن شرایط، این آثار در نگارخانه «آفتاب» مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب به شکل حضوری در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نخستین جشنواره ادبی و هنری «عکس‌نگار» با هدف ایجاد بستری مناسب برای برقراری ارتباط متقابل عکاسی و ادبیات، توجه دادن مخاطبان به بهره‌گیری از هنر عکاسی برای خلق آثار ادبی و تشویق اعضای انجمن عکاسی به مطالعه و پرورش نگاه خلاق و جستجوگر آن‌ها در تابستان ۱۴۰۱ برگزار شد.