به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش که از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون است، ویژه مخاطبان خردسال و کودک به روی صحنه می‌رود.

ریزجان شخصیتی ریز و کوچک است که در شهر پاچستان که همه اهالی آن هیکل‌های بزرگی دارند زندگی می‌کند. روزی او اشتباهی می‌کند و اهالی او را از شهر بیرون می‌اندازند و برای برگشت او به پاچستان شرط می‌گذراند که باید بزرگ شود. او سفر خود را برای بزرگ شدن آغاز می‌کند تا بتواند دوباره به پاچستان برگردد تا اینکه....

نمایش، ریز جان سعی دارد کودک را در مسیر داستان با خود همراه کند تا اهمیت کسب تجربه در زندگی را درک کند. نمایش «ریزجان» به این مفهوم اشاره دارد که برای بزرگ شدن باید سفر و تجربه کرد. سفری که به تلاش نیاز دارد، هر چند که مسیرها در این سفر گاه ترسناک و گاه با خطرهایی همراه است.

محبوبه اعرابی، مینا مقامی‌زاده، مهدی برقعی، فهیمه باروتچی، مهرانه زرگر، امیرحسین انصافی، ندا وفایی، عرفان صفری و سامان پردل هنرمندان بازی‌دهنده‌ عروسک و صداپیشه در این نمایش هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیاران کارگردان عرفان صفری و مهشاد عابدین‌پور، طراح صحنه و دکور مهدی نیک‌روش، طراح عروسک‌ها حمیدرضا ساده و ندا وفایی، طراح پوستر و بروشور هادی لطف‌آبادی، طراح نور محمدرضا شاملوفرد، سازنده عروسک ندا وفایی، ساخت انیمیشن منصوره مولوی، آهنگساز امیرحسین انصافی، ساخت تیزر و افکت مریم طالبی، عکاس اختر تاجیک، روابط عمومی ریحانه مطهری و روژین ستاری و بخش رسانه و فضای مجازی روشنک کریم.

این نمایش پیش از این موفق به دریافت جوایزی از جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان از جمله برگزیده نمایش عروسکی و برگزیده بخش موسیقی، صداپیشگی و عروسک‌گردانی در بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان و کسب تندیس انجمن صنفی نمایشگاه عروسکی و منتخب حضور در هجدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک شده است.

نمایش «ریزجان» پیش‌تر در شهریور و مهر اجرا شد و دوباره از روز دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ هر روز جز شنبه‌ها ساعت ۱۶:۳۰ در سالن بوستان مرکز تئاتر کانون به صحنه می‌رود.