به گزارش هنرآنلاین، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: : ٨ میلیون نفر زائر و مسافر در ایام نوروز داریم و نزدیک ١٠ درصد جمعیت کشور به مشهد می‌آیند و باید از فرصت نوروز استفاده کنیم و آثار فرهنگی و هنری خودمان را برای استفاده فراهم کنیم.

افشین تحفه گر بیان کرد: برای تئاتر خیابانی نیز برنامه ریزی کرده‌ایم و در ایام نوروز با شهرداری نیز در این حوزه هماهنگ هستیم، در بخش هنر و تولیدات هنری نیز مباحثی داریم و امیدواریم بتوانیم در سال آینده شورای هماهنگی فعالیت‌های هنری را تشکیل دهیم و این نیازمند مساعدت استاندار است.

تحفه‌گر با اشاره به اینکه فعالیت‌های هنری در ارگان‌ها فاقد ساماندهی است، تصریح کرد: علاقه مند هستیم از مزایای تشکیل این شورا استفاده کنیم زیرا در حوزه سیاستگذاری برای وحدت رویه بهتر می‌توانیم عمل کنیم و از سوی دیگر در هدایت منابع مالی و سرمایه انسانی نیز بهتر می‌توانیم عمل کنیم.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان‌رضوی بیان کرد: در بخش سینما در نوروز با استقبال خوبی روبرو هستیم و اگر این اتفاق در حوزه تئاتر نیز بیفتد خوب است.

وی ادامه داد: شورای سیاستگذاری تئاتر استان نیز به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند و بخشی از خلاءهای این حوزه را برطرف می‌کند، نزدیک به ٤٠ سالن اجرا در مشهد داریم و این ٤٠ سالن می‌تواند پویا و فعال باشد.

افشین تحفه گر گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در مشهد استفاده کنیم، کانون تعزیه نیز تشکیل شده است تا از این ظرفیت نیز بتوانیم استفاده کنیم.

وی بیان کرد: ٥ مجتمع تجاری و برج تجاری مشهد با ما در تعامل هستند تا سالن سینمایی داشته باشند و از برخی از اینها خواسته‌ایم سالنی را نیز برای تئاتر اختصاص دهند و تقاضا داریم سرمایه گذارانی نیز برای حوزه سالن تئاتر و ساخت آنها ورود کنند.