به گزارش هنرآنلاین، رییس انجمن سینمای جوان ادراره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهارکرد: گروه سینماهای "هنر و تجربه" تلاشی برای نمایش آن دسته از فیلم‌های باارزش در میان فیلم‌های غیرتجاری است که اکران‌شان می‌تواند جایگاه شایسته و درخور سازندگان آن‌ها را در جامعة سینمایی روشن کند و به ارتقای دانش سینمایی تماشاگران و ارتقای کیفیت هنری سینمای ایران کمک کند.

مسعود سلیمانی سپهر گفت: در این طرح "فیلم هنری" به اثری سینمایی – در هر قالب زمانی کوتاه و بلند و داستانی و مستند و انیمیشن و… – گفته می‌شود که فرم و محتوای آن تمایلات و حساسیت‌ها و کنجکاوی‌های زیبایی‌شناسانة تماشاگران را برانگیزد و ذوق و سلیقة بصری آنان را ارتقا دهد.

وی خاطرنشان کرد: "فیلم تجربی" نیز به فیلمی اطلاق می‌شود که شیوه‌های تازه‌ای در بیان و روایت سینمایی در آن تجربه شده باشد که سینمای تجاری و عامه‌پسند به سوی آن نمی‌رود.

 سلیمانی سپهر یادآورشد: البته برخی از فیلم‌های متفاوت و برتر سینمای بدنه هم که حاوی جنبه‌های هنری و تجربی هستند و به دلیلی امکان این را دارند که جایی در اکران سینمای بدنه پیدا کنند، می‌توانند در چارچوب این طرح نیز به نمایش درآیند.

وی عنوان کرد: فیلم "انتهای زمین" به کارگردانی ابوالفضل صفاری اولین فیلمی است که اکران خواهد شد و این فیلم در خصوص داستان حجت مرد میان‌سالی است که خانه و زندگی خود را در شمال ایران رها می‌کند و با پای پیاده به سوی جنوب ایران حرکت می‌کند،او تصمیم می‌گیرد تا انتهای دنیا پیاده برود و بمیرد.او بعد از یک سال پیاده‌روی به دریای عمان می‎رسد و در آنجا ١٧ سال دور از شهر و جامعه زندگی می‌کند. او در این سال‌ها به‌عنوان رابینسون کروزو ایرانی مشهور می‌شود اما شخصیت‌هایی به او سر می‌زنند و باعث بروز مشکلاتی برایش می‌شوند.

سلیمانی سپهر تاکید کرد: "انتهای زمین" تاکنون موفق به دریافت جوایزی همچون زردآلو طلائی بهترین فیلم در جشنواره ارمنستان، جایزه بهترین فیلم در جشنواره بین‌المللی کیش، جایزه بهترین بازیگر مرد در جشنواره بین‌المللی فیلم کیش، جایزه فیلم منتخب جشنواره بین‌المللی ژنو و جایزه فیلم برگزیده جشنواره بین‌المللی سن پائولو برزیل شده است.

رییس انجمن سینمای جوان ادراره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور تصریح کرد:با راه اندازی سینما هنروتجربه در پردیس سینما شهرفیروزه نیشابور هر هفته یک فیلم جدید اکران خواهد شد که مراسم افتتاحیه پنجشنبه ١٩ اسفند٩٥ ساعت ١٧ عصر در سینما شهرفیروزه باحضور هنرمندان و عوامل فیلم صورت خواهد پذیرفت.