به گزارش هنرآنلاین، معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این نشست، تقویت هنر ایرانی – اسلامی و توجه به بعد فنی و کارشناسی را از ضروریات مورد توجه در فعالیت‌های شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش دانست و اظهار کرد: این شورا باید در ارتقای سطح کیفی فیلمنامه‌ها و ارتقای تئاتر مشهد همت و تلاش مضاعفی داشته باشد.

محمدکاظم دبیری تأکید کرد: می‌بایست برای ورود به این مهم، با تعامل و گفت‌وگو فرآیندی مشخص شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس در ادامه، با اشاره به اینکه برای انتخاب سوژه یا طرح اولیه قوانین در جاهایی نیاز به اصلاح دارد، تصریح کرد: برای ارتقای متون بازی‌ها، سوژه‌ها و ... باید تلاش و مطالعات صورت گیرد و روش‌هایی طراحی شود.

وی با تأکید بر توجه ویژه به نقش بانوان بازیگر تئاتر مشهد در اعتلای این هنر، خاطرنشان کرد: اتخاذ رویکرد تخصصی از سوی گروه‌های تئاتری نیز می‌تواند به ارتقای جایگاه این هنر پرطرفدار در مشهد بیانجامد.

دبیری در ادامه تقویت شورای نظارت برای صدور مجوز متون و نمایش‌ها، توجه جدی به مقوله پوشش اسلامی و رعایت شئون اسلامی در صحنه تئاتر، رعایت مفاد آیین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و اجرای آن از سوی شورای بازبینی، نظارت و ارزشیابی بر نمایش مشهد، نگاه تخصصی و موضوعی به گروه‌های نمایشی در تألیف متون و اجرای نمایش‌ها و گسترش آموزش‌های عمومی بازیگری، کارگردانی و هنرهای نمایشی را به عنوان مهم‌ترین انتظارات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس و شورای نظارت بر نمایش برشمرد.

در این نشست با تصویب اعضای شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش مشهد، مقرر شد جهت هماهنگی امور، جلسات جداگانه‌ای با انجمن نمایش، نویسندگان و سرپرستان گروه‌های نمایشی مشهد برگزار شود.