به گزارش هنرآنلاین، محمدکاظم دبیری اظهار کرد: رویکرد اصلی این نهاد در پیگیری تشکیل پاتوق‌های فرهنگی و هنری در این شهر توانمندسازی، موضوعی و تخصصی کردن فعالیت‌های فرهنگی و هنری است.

معاون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در تشکیل این پاتوق‌ها از مشارکت اهالی فرهنگ و هنرمندان در ایده پردازی و اجرا استقبال می‌کنیم، تاکید کرد: هدف اصلی از تشکیل این پاتوق‌ها حضور هنرمندان، شناسایی استعدادها و تلاش برای شکوفایی آنها، شناسایی و نقش آفرینی سرمایه‌های اجتماعی و ایجاد هم افزایی در سطح جامعه است.

وی عنوان کرد: در گام اول تشکیل پاتوق‌های کودک و نوجوان، شعر آیینی و معاصر، نمایش و تعزیه، شعر آزاد، نقد تئاتر، نقد فیلم نامه، نقد فیلم و ... پیگیری خواهد شد.

دبیری همچنین بر ضرورت تشکیل پاتوق‌های فرهنگی، هنری با محوریت نهادهای فرهنگی و هنری شهر تاکید و خاطرنشان کرد: نقش نهادهای غیردولتی، بخش خصوصی و به ویژه تشکل‌های فرهنگی و هنری در این زمینه بسیار محوری بوده و در این راستا تشکیل پاتوق‌های کتابخوانی، شاهنامه خوانی، داستان، عکس و ... از سوی مؤسسات و انجمن‌های فعال در این زمینه‌ها به جد دنبال می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد با این یادآوری که در واگذاری امور پاتوق‌ها، فعالیت‌های تخصصی و توانمندی نهاد مربوطه در موضوع خاص شرط اصلی خواهد بود، تصریح کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس از همه پیشنهادات و نظرات اهالی فرهنگ، هنر و رسانه پایتخت فرهنگی جهان اسلام در این راستا استقبال می‌کند.