سرویس استان های هنرآنلاین: این هنرمند که بارها در جشنواره های داخلی و خارجی جوایز عکاسی متعددی دریافت کرده پیرامون این موفقیت گفت: این برای پنجمین بار است که موفق به راهیابی ودریافت نشان طلا از جشنواره بین المللی عکس آساهی شیمبون ژاپن شدم.

حسینی که موفقیت خود را مدیون چهار دوره قبل این جشنواره می داند، افزود: در دوره های هفتادویکمین،هفتادوسومین،هفتادوچهارمین وهفتادوپنجمین جشنواره عکس آساهی شیمبون حضور داشته ام.

وی، ادامه داد: داوری آثار این فستیوال را یک گروه ١١ نفره به سرپرستی تاکیوشی تانوما، از هنرمندان صاحب‌نام هنر عکاسی جهان برعهده داشت.

حسینی با بیان اینکه فستیوال بین‌المللی آساهی شیمبون ژاپن از سال ١٩٢٧ آغاز به‌کار کرده، افزود: این رویداد از معدود فستیوال‌های بین‌المللی معتبر است که بین هنرمندان عکاس شناخته‌شده‌ جهان اعتبار زیادی دارد.

این عکاس عضو سینمای جوانان شیراز، بیان کرد: آثار راه یافته به نمایشگاه در شهر توکیو، ناگویا، اوزاکا و سایر شهرهای بزرگ ژاپن نمایش داده می‌شود. همه عکاسان حرفه‌ای از سراسر جهان با هر ملیتی واجد شرایط شرکت در این فستیوال هستند.

گفتنی است: روزنامه آساهی شیمبون، دومین روزنامه پرتیراژ جهان است که در ابتدای هر سال میلادی، جشنواره ای را با محوریت عکس های برتر ارسال شده به جشنواره عکس آساهی شیمبون برگزار می کند.