سرویس استان های هنرآنلاین: جشنواره ملی عکس "رهسپار" در ٢ بخش آزاد با ١١٥ شرکت کننده با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی حمل و نقل جاده ای برگزار شد، ٥٦٧ نفر نیز به این جشنواره اثر ارسال کردند.در بخش ویژه نیز  ٢٨١ اثر  به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

بخش آزاد این جشنواره با نگاه فرهنگی و هنری به اتفاقات حوزه حمل و نقل جاده ای و موضوعاتی نظیر ایثار، نماز، دفاع مقدس، ایمنی، طبیعت، حمل بار، احترام به قانون، پلیس و همیار پلیس، جاده و راهداری، راکبین موتورسیکلت، عابرین پیاده، گذشته، حال و آینده حمل و نقل جاده ای و بخش ویژه این جشنواره نیز با موضوعات سوگواری ایام محرم و صفر و پیاده روی اربعین برگزار شد.

بنابراین گزارش، در بخش آزاد آثار داوود نوروزی از شهرکرد، سهیل زند آذر از گیلان و علیرضا نظریان از شهرکرد قابل تقدیر شناخته شدند.

در بخش آزاد  افشین میرزایی از رشت رتبه اول، کیارش کرمی از همدان رتبه دوم و بهرام شمسی پور از شهرکرد رتبه سوم را کسب کردند.

در بخش ویژه نیز آثار محمد زرین کلاه از شیراز ، احسان جزینی از اصفهان  ، امیر حسین کمالی از اصفهان شایسته تقدیر شدند و تندیس و لوح تقدیر جشنواره را کسب کردند .

در بخش ویژه امیر قیومی از لار استان فارس رتبه اول، احمد تاجی از شهرکرد رتبه دوم و هادی دهقان پور از سبزوار رتبه سوم را کسب کردند.

ایوب پشتوار، کریم منزوی و آمنه طاهرزاده داوران این جشنواره بودند.

گفتنی است؛ آثار رسیده به دبیرخانه از استانهای مختلف کشور از جمله تهران، مازندران، گیلان، فارس، چهارمحال وبختیاری، همدان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، اصفهان خوزستان و سایراستانهای کشور بودند.