سرویس استان های هنرآنلاین: میترا عبودی هنرمند طراح لباس دست دوخته‌ها و زیورآلات خود را در نگارخانه سروناز شیراز به نمایش گذاشته، اگرچه مدت این رویداد هنری کوتاه است اما تاکنون مورد توجه قرار گرفته است ؛ عنوان "میتژه" که برای این پوشاک انتخاب شده به این خاطر است که در دوره هخامنشیان این عنوان به معنی میترا بوده که الهه خورشید نزد ایرانیان باستان است.

عبودی به هنرآنلاین گفت: از کودکی نقاشی می‌کردم و از ١٥ سالگی نقاشی را به طور حرفه‌ای انجام دادم و عاشق کارهای هنری و رنگ بودم، زیرا رنگ به من شور و شوق می داد.

وی که معتقد است پس از موفقیت در کارشناسی ارشد به سمت هنر کشش بیشتری پیدا کرده، افزود: به این نتیجه رسیدم در اوج هنر و خلاقیت خود  می توانم با طراحی پوشاک کار هنری را دنبال کنم.

عبودی، ادامه داد: همیشه لباس را دوست داشتم و به دنبال این بودم که لباسهای متنوع بپوشم، اما خیلی کم پیش می آمد از لباسی را آماده خریداری کنم چراکه هیچگاه لباسهای در فروشگاه ها من را راضی نمی کرد و باب طبعم نبودند. از این رو پارچه می خریدم و بر اساس سلیقه خودم به خیاط می گفتم برایم لباس بدوزد. حتی مانتوهای فرم دانشگاه را هم به سلیقه خودم می دوختم.

این هنرمند درباره شیوه طراحی لباس معتقد است: مجموعه آثاری که به نمایش در آمده با الهام از لباس، فرش و آداب و رسوم مردمان ترکمن طراحی شده و حاصل ٦ ماه تحقیق و تلاش است. اسامی هر طرح هم با نامهای ترکمن نامگذاری شده است.

او که به آینده شغلی این رشته بسیار امیدوارم است، ادامه داد: مردمان سرزمین من به ویژه شهر شیراز بسیار هنردوست و خوش پوش اند، از این رو معتقدم طراحی لباس آینده درخشانی دارد.

عبودی همچنین تاکید کرد: طراحی لباس و البته هرکار دیگری از نظر من اول از همه نیاز به عشق و علاقه دارد، چراکه هرکاری با عشق و ذوق انجام شود موفقیت آن حتمی است؛ افزون بر این، به استعداد، تلاش و پشتکار بسیاری هم نیازمند است.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه یادشده را معرفی چنین طراحی هایی دانسته و می گوید: عنوان "میتژه" که برای این پوشاک انتخاب شده به این خاطر است که در دوره هخامنشیان این عنوان به معنی میترا بوده که الهه خورشید نزد ایرانیان باستان است.

نمایش طراحی های لباس "میتژه" توسط میترا عبودی هفتم دی ماه جاری در نگارخانه سروناز شیراز به نشانی حدفاصل کوچه های ٨٨ و ٩٠ قصردشت به کارخود پایان می دهد.