سرویس استان‌های هنرآنلاین: در جشنواره کشوری فیلم کوتاه مسعود کیمیایی، از شیراز دو فیلم مستند مسعود احمدی و اثر داستانی شیما پورسهم الدینی در جشنواره پذیرفته شده اند.

فیلم‌های راه یافته به دومین جشنواره ی سراسری و هشتمین دوره داخلی آزاد فیلم (مسعود کیمیایی) مشخص شد و در این میان، از مجموع ٢٥٠ آثار ارسالی ٥٧ اثر موفق به راهیابی شده اند. در هیات انتخاب این جشنواره بیژن میرباقری، مسعود آب پرور و پولاد کیمیایی حضور داشتند. دبیر این جشنواره حسین حیدری پور و مدیریت اجرایی و مدیریت روابط عمومی جشنواره نیز به ترتیب برعهده‌ی نازنین کریمی و مارال دوستی است.

دومین دوره سراسری و هشتمین دوره داخلی جشنواره کارگاه آزاد فیلم در دیماه برگزار شده است که اثر "سرزمینی برای راگبی نیست" مسعود احمدی و "اهل ماتم" مربوط به شیما پور سهم الدین، این زوج سینماگر از شیراز، نمایش داده شد.

"سرزمینی برای راگبی نیست" مستند ورزشی است که در اواسط دهه ٨٠ تیم راگبی بانوان فارس به عنوان ورزشی نوپا در شیراز تشکیل می شود؛ با وجود خشونتی که در این رشته وجود دارد و بر خلاف انتظار مورد استقبال بانوان قرار می گیرد، اما با گذشت زمانی نه چندان زیاد به دلایل نامعلومی منحل میگردد و این فیلم به چند سال بعد از آن حادثه می پردازد و زمانی که دوباره تیم راگبی بانوان توسط چند تن از اعضای قدیمی راگبی شیراز تشکیل می شود و با گذشت چند ماه همان اتفاقات گذشته دوباره سد راه آنها می شود.

"اهل ماتم" کوتاه داستانی است که هیچ تا حالا شده بری کنار دریا و تو وزش بادها قرار بگیری و احساس کنی که این بادها روح دارن ؟ ...باهات حرف می زنن ؟ ... لمست می کنن ؟ ... هیچ تا حالا فکر کردی که یکی از این بادها ، باد زار باشه و بخواد وارد وجودت بشه ؟