سرویس استان های هنرآنلاین: آیین گشایش نمایشگاه گروهی نقاشی اهالی شیراز با مدیریت زینب کریمی و حضور اساتید برجسته و مسئولین ارگان‌های مختلف از جمله معاون هنری سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس، شهرداری، فنی حرفه ای، استانداری، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، گروه محصلان دبیرستان عشایری، دانشکده ی پزشکی، دندانپزشکی، اتاق اصناف و ... برگزار شد.

بخش ویژه این آیین، رونمایی از نقاشیهای اسما کریمی و اهدای اثر به پاس گرامیداشت بهمن بیگی و تاثیرگذاری همسر وی در بخش های مختلف اجتماعی و... به او سکینه کیانی بود.

زینب کریمی اعلام داشت: نمایشگاه نقاشی و تصویرسازی اهالی شیراز که حاصل آثار دوازده نفر از هنرجویان منتخب دوره های طراحی پایه و تخصصی، نقاشی، تصویرسازی و ترکیب مواد است، سهم "گالری سروناز" شد.

زینب کریمی که کارشناس گرافیک و مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی شیراز است، می گوید: هدف هنر، ایجاد عصاره ای بی جان و روشنفکر مآبانه نیست بلکه، حیاتی شدت یافته است و حیاتی درخشنده و تابناک دارد و مدت هاست که دغدغه ایجاد و تثبیت فضای هنری حرفه ای و علمی در شیراز همراه همیشگی مان است.

این بانوی نقاش افزود: بخش هنرهای تجسمی بسیار گسترده و قابل تامل و زیربنا و پایه اغلب هنرها است و درک صحیح از آن در ایجاد فضاهای زیبا قطعا احوال همه را خوش و در خور شهری با پیشینه فرهنگی و هنری شیراز می گرداند که اهمیت دادن به آن آنهم بگونه علمی در راس این هنر است.

او ادامه داد: آموزشگاه هنرهای تجسمی شیراز با مدیریت اینجانب و رویکرد کاملا علمی و سختگیرانهدر جهت تربیت هنرجویان آگاه و مستقل از سال ١٣٨٧ در رشته های نقاشی،گرافیک، انیمیشن، خوشنویسی، چاپ، کنکور عملی هنر، تاسیس شده و پیرو دیدگاه آکادمیک اعضای مجموعه در راستای بالاتر بردن سطح علمی و هنری هنرجوها، هر ساله اقدام به برگزاری نمایشگاه از روند خروجی ها و عملکرد مجموعه می کنیم که در واقع همان ژوژمان (تحویل کار) دانشجویان در دانشگاه را برای هنرجو تداعی و تثبیت می کند.

کریمی اظهار داشت: "نمایشگاه نقاشی و تصویرسازی اهالی شیراز" با شرکت دوازده نفر از منتخبین آموزشگاه که دوره های طراحی پایه و تخصصی، نقاشی، تصویرسازی و ترکیب مواد را گذرانده اند جمعه سوم دی ماه ساعت ٥ بعداز ظهر با حضور اساتید برجسته هنر و مسئولین ارگانهای مختلف شیراز در "گالری سروناز" واقع در خیابان قصردشت بعد از کوچه٨٨ افتتاح و تا ٩ دی ماه جهت بازدید عموم و اهالی هنردوست دایر است.

مدیر آموزشگاه هنرهای تجسمی شیراز خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه آثار در ابعاد و تکنیک های مختلف و سبک های اجرایی متفاوت و بعضا مفهومی و مدرن اجرا شده و خانم ها؛ فرزانه باقری، روشنک کجوری، ملیکا احمدی، ناهید صالحی، اسما کریمی، الهام آقازاده، نسترن ثریانشان، نگار بخشی نژاد، مرضیه کریمی، سمانه گلچین، سحر زارعی و فرزانه زارع صاحب اثر  هستند.