به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، حسین فیروزی، معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز که در تالار باغ ونوس این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: هنر تئاتر فرصتی برای تمرین درست شنیدن، مدارا و تحمل است.

وی ادامه داد: برای استفاده مناسب از هنر نمایش در کردستان باید این هنر از پایه و از تئاتر دانش آموزی و دانشجویی مورد توجه قرار گیرد.

فیروزی، تلاش برگزارکنندگان چهاردهمین جشنواره تئاتر کوردی سقز را ستود و ابراز داشت: این جشنواره از سال ۷۸ آغاز و بعد از برگزاری ۱۴ دوره از آن امیدواریم شاهد رشد و شکوفایی این جشنواره در پانزدهمین دوره اجرای آن باشیم.

معاون هماهنگى امور اقتصادى و توسعه منابع استاندار کردستان به استقبال پرشور مردم هنردوست سقز از این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: کم و کاستی‌هایی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در شهرستان سقز وجود دارد که لازم است به این مهم بیش از پیش توجه شود.

این مقام مسئول بیان کرد: خوشبختانه پتانسیل‌های خوبی در عرصه تئاتر در استان کردستان وجود دارد و بر همین اساس می‌توان به برگزاری دو جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و تئاتر کوردی سقز اشاره کرد که در حال حاضر از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار هستند.

وی در ادامه از احداث یک سالن با ظرفیت ۴ هزار نفر در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: ۱۸ میلیارد ریال برای احداث مجتمع فرهنگی در سقز توسط فرمانداری در نظر گرفته شده است.

فرماندار سقز نیز در ادامه این آیین، جشنواره تئاتر کوردی را برند این شهرستان عنوان کرد و اظهار کرد: هنرمندان تئاتر انسان‌های خلاق و نوآور هستند.

علی اکبر ورمقانی از وزارت ارشاد، هنرمندان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برای واگذاری امور اجرایی به خود هنرمندان سقز تشکر کرد و اظهار داشت: در این دوره از جشنواره تئاتر کوردی سقز شاهد حضور بی سابقه مردم در اجراها بودیم که این مهم پتانسیل فرهنگی موجود مردم سقز را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هنر همواره می‌تواند بهترین ابزار برای نشان دادن معضلات و مشکلات در حوزه‌های اجتماعی باشد، خاطر نشان کرد: به تمامی کسانی که با زبان هنر به ویژه تئاتر در راه اعتلای فرهنگ ایران و کردستان می‌کوشند، تبریک می گویم.