به گزارش هنرآنلاین، محمد کاظم دبیری معاون مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد در آیین اختتامیه سیزدهمین جششنواره نمایشنامه خوانی مشهد که در سالن تئاتر شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از تمام مسئولان و دست‌اندرکاران جشنواره تشکر می‌کنم زیرا مشهد در حوزه تئاتر یکی از نقاط درخشان کشور است و در طول سال همواره سالن‌های ما در حال اجرا هستند.

کاظم دبیری عنوان کرد: در سالی قرار داریم که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و با وجود پیشکسوتان ارجمند در حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی به نظر می‌رسد این سال باید نقطه جهشی برای این عرصه هنری باشد.

وی اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که متونی که در مشهد اجرا می‌شود، متون خارجی است ولی با توجه به شاخصه تمدن‌سازی مشهد انتظار می‌رود که به این سمت برویم که درصد بالاتری از متون ما را متون بومی تشکیل دهند.

دبیری با بیان اینکه باید به سمت پویایی حرکت کنیم، گفت: این پویایی در همه عرصه‌ها در نهایت سبب آن می‌شود که آثار فاخر ایجاد شود و به همین دلیل به نظر می‌رسد باید در حوزه نمایشنامه‌نویسی و نقد تئاتر به سمتی برویم که بیشتر به خود متکی باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد اظهار کرد: به نظر می‌رسد که باید در نمایشنامه‌ها از مشاوره‌های فرهنگی و اجتماعی و روانشناسی بیشتری استفاده شود تا با ابزار فرهنگ و هنر در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات شایسته‌ای را انجام دهیم.

وی ادامه داد: به نحوی برنامه‌ریزی شده است که کارهای برجسته مورد حمایت مالی قرار بگیرد تا شاهد موفقیت بیشتر هنرمندان شهرمان باشیم.

در ادامه سید جواد اشکذری رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی اظهار کرد: خوانش‌های برگزیده جشنواره نمایشنامه‌خوانی برای اجرا حمایت می‌شوند.

وی تصریح کرد: اجرای عمومی نمایشنامه خوانی شش بار در سال جاری روی داده است و ما این رویه را در سال آینده نیز پیگیری خواهیم کرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ٧ تا ١٢ اجرای عمومی برای نمایش‌های برگزیده در نظر گرفته‌ایم و اتفاقات خوبی در این زمینه روی خواهد داد.