به گزارش هنرآنلاین، به نقل از  پایگاه تخصصی اطلاع رسانی مشهدتئاتر  پیکر زنده‌یاد رضا جوان از منزل وی( واقع در کوهسنگی ۳۰ پلاک ۱۱۴) راس ساعت 9:30 تشییع شد تا در قطعه هنرمندان مشهد به خاک سپرده شود.

عصر روز یکشنبه رضا جوان کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون خراسان در بخش آی.سی.یو بیمارستانی در زادگاهش مشهد به علت نارسایی قلبی درگذشت.

جوان از تئاتری‌های نسل سوم تئاتر مشهد است که پیش از انقلاب در نمایش‌هایی مثل آسیدکاظم بازی کرده بود. وی در سال‌های اخیر بیشتر با نمایش‌هایی "حکایت دو پنجره" و "حکایت من" که با معلولان و نابینایان کارکرده بود به کارگردانی تئاتر مشغول بود. جوان علاوه بر تئاتر در حوزه تلویزیون نیز فعالیت داشت؛ او در سریال "خانه پدری" از تولیدات سیمای مرکز خراسان رضوی نقش اصلی این مجموعه یعنی دکتر شیخ را بازی کرد.

از دیگر فعالیت‌های این پیشکسوت تئاتری می‌توان به رمان‌هایش اشاره کرد. جوان چندین رمان نوشته بود که از میان آن‌ها می‌توان به ایل آرمان اورا (آرمان ایل) و فراموش‌شدگان نام برد. رمان "رویایی به رنگ تابستان" یکی دیگر از نوشته‌های جوان بود که در مورد حسن حامد از تئاتری‌های مشهد و دوستان وی بود.

سال ۱۳۸۸ در شهر رشت خوار، زادگاهش، به‌پاس سال‌ها نویسندگی از او تقدیر به عمل آمد.