به گزارش هنرآنلاین، علی مقدسی اظهار کرد: گردهم آمدن فیلمسازان و مرور آثار اگراستمرار داشته باشد، می تواند تاثیرات بسزایی در بهبود فضای سینمایی کشور داشته باشد.

وی افزود: همچنین در این شرایط دستاورد و توانمندی های هنرمندان در بوته نقد قرار گرفته و رقابت ایجاد خواهد شد و استعدادهای جدید نیز کشف خواهند شد.

این کارگردان و مدرس سینما تصریح کرد: برگزاری جشنواره در هر شهر به فضاسازی در حیطه سینما و عکس کمک کرده همچنین همراهی گروه های فیلمسازی به تبادل اندیشه و تجربه می انجامد.

مقدسی برگزاری جشنواره را رویدادی مناسب برای مباحث سینمایی دانست و عنوان کرد: هنرمندان حاصل تلاش خود را در آزمونی با عنوان جشنواره و از طریق تبادل تجربیات به مشارکت می گذارند در نتیجه این رویداد، می تواند تاثیرات زیادی در مباحث سینمایی داشته باشد.

وی در خصوص دیگر ویژگی های جشنواره گفت: جشنواره نخستین ایستگاهی است که بینندگان در آن آثار را دیده و بازخوردهای حاصل از آن می تواند چراغ راهی برای فیلمسازان برای طی دقیق مسیر پیش رویشان باشد.

پنجاه و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان "مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام"  با حضور استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و انجمن سینمای جوانان ایران از تاریخ ٢ تا ٤ بهمن ماه ١٣٩٥ در مشهد برگزار می‌شود.