به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، علیرضا رادمان مسئول کانون‌های فرهنگی هنری منطقه سبزوار گفت: با حمایت‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی سومین دوره مسابقه حفظ چهل حدیث گوهر بار از حضرت رضا(علیه السلام) با عنوان چهل‌چراغ در سبزوار برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در دو دوره قبلی این مسابقات بیش از ۸ هزار نفر شرکت کرده اند، افزود:هدف از اجرای این جشنواره که برای سومین سال متوالی و با استقبال قابل توجه مردمی برگزار می گردد را آشنایی با سبک زندگی اسلامی، نهادینه سازی و تعمیم مفاهیم مذهبی در زندگی روزمره، ارتقاء سطح معنوی خانواده های هدف، تشویق و تهیج مخاطبان در یادگیری های هدفمند و به کارگیری آموزه های معنوی دانست.

مسئول کانون های فرهنگی هنری سبزوار با اشاره به اینکه پیش بینی می شود در این دوره ۶ هزار نفر شرکت کننده داشته باشیم، ابراز امیدواری کرد: با عنایت به برگزاری این جشنواره علاوه بر اشاعه معارف اهل بیت (علیهم السلام) و اهداف یاد شده به نهادینه سازی و تعمیم مفاهیم مذهبی در زندگی روزمره مردم پرداخته و با ارتقاء سطح معنوی خانواده ها آنان را بیش از پیش با سبک زندگی صحیح و سفارش شده در دین مبین اسلام آشنا سازیم.

رادمان با بیان اینکه در منطقه سبزوار ۱۲۷ کانون فرهنگی هنری مساجد وجود دارد، ادامه داد: شرکت در جشنواره چهل چراغ علاوه بر اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد برای عموم مردم  هم بدون محدویت سنی آزد است، همچنین علاقه مندان می توانند کتاب احادیث را از کانونهای فرهنگی و هنری مساجد و یا دفتر کانونها واقع در سبزوار، ضلع غربی میدان ارشاد( نقابشک) به صورت کاملا رایگان دریافت نمایند.

گفتنی است: مهلت ثبت نام در جشنواره چهلچراغ ۳ با موضوع حفظ ۴۰ حدیث از امام رضا(علیه السلام) و تا پایان دی ماه سال جاری است.