سرویس تجسمی هنرآنلاین : کامبیز صبری مجسمه‎ساز معاصر درباره نمایشگاه اثارش در دو نمایشگاه متفاوت در دوبی و پاریس به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: در حال حاضر چهار مجسمه من در کنار آثاری از هنرمندان ایران، هند و چین در گالری ۱x۱ دوبی به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه به جز من آثار هنرمندانی مانند پویا آریان‌پور، کوروش گلناری و... نیز در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

وی درباره مجسمه‎هایی که در این نمایشگاه گروهی وجود دارد نیز اظهار کرد: در این نمایشگاه از مجموعه پاپ آرت عروسک‌ها و همچنین از مجموعه تشک‎‌ها و آئینه‎کاری‌ها آثاری به نمایش گذاشته شده است. همه این آثار از مجموعه‌های قبلی من هستند و پس از حضور در چند نمایشگاه در دوبی نیز به نمایش گذاشته می‌شوند.

این هنرمند مجسمه‌ساز همچنین درباره نمایش آثارش در نمایشگاه نوروزی گالری نیکلاس فلامل نیز توضیح داد: در این نمایشگاه که هفته قبل به پایان رسید به مناسبت نوروز منتخبی از مجسمه، عکس و نقاشی‎های هنرمندانی چون عبدی اسبقی، علیرضا آستانه، مریم برکت، کامبیز درمبخش، بزرگمهر حسین‎پور، آزاده کیا، اریک پارنس، علی اکبر صادقی، جلال سپهر، ژازه تباتبایی، مجتبی تاجیک، مینا طلایی، پویز تناولی، قدرت‌الله عاقلی، به نمایش در آمد.

وی ادامه داد: از مجموعه خانه‎های مینیاتوری من آثاری در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار گرفت. عنوان این اثر "هر نفس نو می‌‎شود دنیا و ما" بود که این عنوان برای خود نمایشگاه نیز انتخاب شد. این خانه‎‌ها ترکیبی از عروسک‎‌ها با فرم‎های مینیاتورهای مکتب هرات هستند که به دوره قبلی آثار من تعلق دارد.

صبری که امسال شاهد یک نمایشگاه انفرادی مجسمه از او خواهیم بود درباره این پروژه گفت: در یک برنامه درازمدت مشغول ساخت مجسمه‎هایی هستم که در نمایشگاه انفرادی‎ام که پاییز امسال برگزار می‌‎شود به نمایش گذاشته خواهد شد. این دوره از مجسمه‎های من ترکیبی از آثار ساختارگرایانه و فضای معماری هستند. در واقع در جای از این ساختار‌ها نشانه‌ای از معماری استفاده خواهد شد که این نشانه می‌‏تواند آن عنصر زیبایی که مورد نظرم هست را در این آثار ایجاد کند.

کامبیز صبری در سال ۱۳۴۶ در شهر کاشان به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل در رشته مجسمه سازی است و در رشته گرافیک نیز مدرک کار‌شناسی ارشد دارد. برگزاری بیش از ۳۰ نمایشگاه مجسمه و هنر جدید به شکل انفرادی و گروهی در داخل و خارج از کشور از جمله فعالیت‌های هنری او به شمار می‌آیند. آثار برگزیده کامبیز صبری در نمایشگاه هنر مفهمومی ایران، بی‌ینال "تویومورا" در ژاپن و چندین مسابقه و پروژه مجسمه سازی به نمایش در آمده‌اند.

انتهای پیام/