سرویس مد و لباس هنرآنلاین: ایزی میاکه 22 آوریل 1938 در هیروشیما ژاپن به دنیا آمد. او طراحی گرافیک را در دانشگاه هنر تاما در توکیو خواند و پس از فارغ التحصیلی به پاریس رفت و در رشته طراحی لباس آموزش دید. پس از آن به نیویورک رفت و علاوه بر مطالعه و تحصیل نزد بعضی طراحان لباس به عنوان دستیار مشغول به کار شد.

پس از آن در سال ۱۹۷۰ به ژاپن برگشت و استودیوی مخصوص خود برای تولید لباسهای زنانه تاسیس کرد و اولین مجموعه اعجاب انگیز خود را به نمایش گذاشت. سال ۱۹۷۳ اولین شو خود را در پاریس ارائه کرد و بعد از موفقیت‌‎های چشم‌گیر در سال ۱۹۷۴ در یکی از ساختمان‌های بزرگ توکیو به نام" پازل اویاما " گالری خود را بازگشائی کرد و به تدریج با برگزاری شو و نمایش مجموعه های خلاقانه خود را به جهانیان معرفی کرد و به عنوان یکی از برترین طراحان لباس شناخته شد.

در اواخر دهه 1980 او آزمایش روش‌های جدیدی از تازدن را شروع کرد که علاوه بر انعطاف‌پذیری و راحتی حرکت برای پوشنده لباس، باعث سهولت در تولید و مراقبت از لباس هم می شود. در این شیوه لباس‌ها ابتدا برش داده شده و دوخته می‌شوند، بعد میان لایه‌های کاغذ فشرده شده و با پرس گرم پلیسه‌دار می‌شوند. حافظه پارچه پلیسه‌ها را نگه می‌دارد و چین‌های برجسته‌ای در آن به وجود می‌آید. سرانجام زمانی که لباس از میان کاغذها بیرون می‌آید آماده پوشیدن است. میاکه با این شیوه برای دو اپرا طراحی لباس انجام داد.

او یک دوستی طولانی با هنرمند سفالگر اتریشی "لوسی ری" داشت که مجموعه‌ای از سرامیک و دکمه‌های چینی را طراحی و تولید می‌کرد. میاکه این محصولات را در طراحی‌های خود استفاده کرده و آنها را نمایش می‌داد.

او همچنین رابطه دوستانه‌ای با استیو جابز داشت و لباس یقه اسکی سیاه او را تولید کرد که به نشانه پوشش مدیر اپل تبدیل شد. جابز در این مورد گفت: "من از ایزی خواستم یکی از بلوزهای یقه اسکی سیاهش را که به آنها علاقه داشتم برای من تهیه کند، و او تعداد زیادی از آنها را به من داد.

ایزی میاکه جوایز متعددی را کسب کرده و از سال 2012 یکی از مدیران اولین موزه طراحی لباس ژاپن است.

انتهای پیام/