به گزارش هنرآنلاین ؛ در سی‌و‌پنجمین نشست پژوهشی هنر که به بزرگداشت استاد حسن حاجی نوری - از پیشگامان هنر مجسمه سازی ایران- تعلق خواهد داشت جواد مجابی و مهسا تهرانی به ایراد سخن خواهند پرداخت و پس از آن نمایشگاه آثار این هنرمند کهنه کار پیش روی علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

این نخستین مراسم بزرگداشتی است که در سلسله نشست های پژوهشی برای یک استاد در قید حیات برپا می شود و در آن علاوه بر تجلیل از استاد حاجی نوری به تحلیل آثار وی نیز پرداخته خواهد شد.

حسن حاجی نوری در سال 1305 در جواهردشت از توابع گیلان به دنیا آمد. از 13 سالگی مهارت لازم در ساخت گچ و کار با آن را یاد گرفت و بعد از آن راهی تهران شد تا در کارگاه استادش، رحیم زاده ارژنگ، درس بیاموزد.

با این حال در 18 سالگی از استاد جدا می‌شود و در 1331 به استخدام اداره کل هنرهای زیبای کشور در می آید. وی با ساخت ماکت یک متری از اردشیر بابکان در اولین مسابقه پیکره سازی از شخصیت های تاریخی در سال 1336 مقام اول را کسب می کند. بعدها با ساخت ماکت‌های متنوع از آثار و شخصیت‌های باستانی و همچنین ساخت سردیس‌هایی از چهره‌های فرهنگی معاصر به شهرت درخوری می‌رسد.

این مراسم بعد از ظهر دوشنبه پنج مهر از ساعت 17:30 الی 19:30 در محل نگارخانه برگ واقع در انتهای پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، خیابان جمالی، عمارت عین الدوله برگزار می شود و نمایشگاه آثار تا تاریخ 22 مهر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/320