به گزارش هنرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی با بیان این مطلب گفت: بنیادهای فرهنگی ادبی حافظ و سعدی تشکیل شده است و نقش قابل توجه و تاثیرگذاری در حوزه ادبیات دارند و راه اندازی بنیاد فرهنگی و ادبی صائب در پیشرفت روزافزون شعر و ادبیات تاثیرگذار است.

وی افزود: 10 تیرماه به عنوان روز بزرگداشت شاعر ارزشمند صائب تبریزی انتخاب شده است و لازم بود در جهت بزرگداشت این روز آیین بزرگداشت این شاعر بلند آوازه برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شعر از سه مرحله تشکیل شده است، گفت: زایش، بسط و گسترش و کاربست سه مرحله ای هستند که شاعران با دقت و حساسیت خود باعث خلق یک اثر ماندگار و تاثیرگذار خواهند شد.

وی ادامه داد: شعر سروده می‌شود برای ارتباط انسان‌ها با یکدیگر و در واقع شعر سخنان حکیمانه ای است که در یک قالب هنری قرار می‌گیرد و شاعر از این طریق پیام‌های مدنظر خود را به مخاطبان منتقل می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی حضور شعر در زندگی روزمره را لازم و ضروری دانست و گفت: مهم‌ترین اصل پیشرفت در حوزه شعر و ادبیات حضور شعر در متن زندگی روزمره مردم است و زمانی که این امر محقق شود شاهد موفقیت‌های روز افزون در این حوزه خواهیم بود.

وی افزود: شاعران از قابلیت‌ها و توانمندی‌های ویژه ای برخوردار هستند و خداوند این ظرفیت را در وجود آن‌ها قرار داده است و مهم‌ترین راه سپاس از خداوند متعال استفاده از این قابلیت و ظرفیت ویژه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: امیدواریم با هماهنگی و همکاری در جهت پیشرفت هرچه بیشتر شعر و ادبیات حرکت کنیم.

انتهای پیام/38