گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین، کارنامه حامد عنقا نشان می‌دهد که او همیشه توانسته سریال‌هایی بسازد که موافقان و مخالفان زیادی دارند و به سوژه داغی در فضای نمایش تبدیل می‌شوند. علاوه بر این، بازی هنرمند شاخصی مثل حسن پورشیرازی که پس از اکران «پیرپسر» در مرکز توجه قرار گرفته و بازی امیر آقایی که همیشه استاندارد است، امیدها را نسبت به این مجموعه خانگی دوچندان می‌کند.

خلاصه داستان و تصاویر منتشر شده از این اثر نیز مزید بر علت شده‌اند تا در روزگاری که شبکه خانگی تا حد زیادی از مجموعه‌های نفس گیر و پرهیجان کم شده، رسانه‌ها از «بدنام» استقبال کنند و امیدوار باشند که سریالی با میزان جذابیت آثاری همچون «پوست شیر» یا فصل اول «زخم کاری» را ببینند.

سریال تازه سوپراستار جدید جغرافیای بازیگری ایران

واکنش ها به انتشار این خبر، با روزنامه اعتماد آغاز شد، سایت این روزنامه از حسن پورشیرازی به عنوان «سوپراستار جدید جغرافیای بازیگری ایران» یاد کرده و حضور این هنرپیشه در «بدنام»، پس از درخشش خیره‌کننده‌اش در «پیرپسر» را اتفاق مثبتی برای شبکه نمایش خانگی دانسته است. این رسانه، با تاکید بر اسم سریال «بدنام»، مفهوم رسوایی را انتخابی جذاب و پرکشش برای تولید یک سریال خانگی دانسته و با تمرکز بر روی قاب منتشر شده از گلاویز شدن حسن پورشیرازی و امیر آقایی در این اثر، این ترکیب را اتفاقی مهم لقب داده است.

در بخشی از مطلب سینمااعتماد چنین آمده: «دیدن رقابت دو بازیگر از دو نسل بر سر عشق ممنوعه کنجکاوی دیگری است تا بدانیم پورشیرازی چه اتفاق مهم دیگری مقابل دوربین به ثبت رسانده».

از غول چراغ جادو تا پله دیگری از عملیات احیا

صبا حضور حسن پورشیرازی در «پیرپسر» را نقطه عطفی در کارنامه این هنرپیشه دانسته و با این تعبیر که «غلام باستانی در «پیرپسر» هرچقدر هم که شخصیتی منفور و تاریک بود اما برای بازیگرش حکم غول چراغ جادو داشت»، پیش‌بینی کرده که بازی در «بدنام» می‌تواند پله دیگری از عملیات احیاء کارنامه پورشیرازی باشد.

این رسانه، حضور پورشیرازی در «بدنام» را یک انتخاب دوسربرد برای او دانسته که می‌تواند هم قدرت بازیگری‌اش را به رخ بکشد و هم توجه گسترده مردم را به خود جلب کند.

پورشیرازی

فرمول آثار شاخص با استاده متفاوت از عشق

آخرین خبر، با تحلیل مضمون منتشر شده از «بدنام» نوشت: «اصولا آثاری که از عشق استفاده‌ای متفاوت کردند، عکس‌العمل بالای مردم را به خود دیدند و همچنان از آن‌ها به عنوان فیلم و سریال‌های شاخص یاد می‌شود. نمونه‌اش «میوه ممنوعه»، «شهرزاد»، «پدر»، «به رنگ ارغوان»، «شام آخر» و... .

مرد دوئل‌های نفس‌گیر

روزنامه «صبح نو»، در یادداشتی با محوریت تحلیل سبک بازیگری حسن پورشیرازی با تیتر «مرد دوئل‌های نفس‌گیر»، به خبر انتشار سریال «بدنام» واکنش نشان داد و نوشت: «خبرهای تازه و تصاویر منتشرشده از پروژه جدید «بدنام» در شبکه نمایش خانگی (کاری از حامد عنقا) نوید مواجهه‌هایی پرکشش و ملتهب را می‌دهند. در این پروژه، پورشیرازی بار دیگر درگیر نوعی تقابل تازه خواهد شد. تصویری که او را دست ‌و گریبان با امیر آقایی نشان از عشقی تاب و سریالی جنجالی برای رسانه خانگی خبر می‌دهد».

این رسانه، یکی از جلوه‌های قدرت بازیگری حسن پورشیرازی را توانایی او در ایجاد دوئل‌های ملتهب دراماتیک توصیف و با توجه به تصویر منتشر شده از او و امیر آقایی در «بدنام»، پیش‌بینی کرد که با سریالی پرتلاطم که بر مبنای تضاد درامش را صورتبندی می‌کند، مواجه خواهیم بود.

اونلی سینما، با تیتر «عشق نامشروع عمو حسن» ظرفیت‌ها و تجربیات گرانبهای بازیگری پورشیرازی در این نقش را نقطه قوت سریال «بدنام» دانسته و با اشاره به همکاری‌های قبلی حامد عنقا با بازیگران توانمند، پیش‌بینی مثبتی از این سریال جدید فیلیمو به دست داده است.

خبرگزاری برنا با عبارت «پورشیرازی با «بدنام» خبرساز شد» به خبر انتشار این سریال واکنش نشان داده و با توجه به احتمال پرمخاطب شدن این سریال، اولین تجربه سریالی پورشیرازی پس از «پیرپسر» و «زن و بچه» را دارای ضریب توصیف کرده است.

پورشیرازی

ادامه همکاری موفق با فیلمسازان جوان

شرق، با محور قرار دادن ویژه گی‌های بازیگری حسن پورشیرازی به عنوان هنرپیشه نقش اصلی «بدنام»، همکاری او با یک فیلمساز جوان را به فال نیک گرفته و آن را ادامه‌ای بر موفقیت اخیر پورشیرازی در همکاری با اکتای براهنی و سعید روستایی دانسته است.

این رسانه، بازی پورشیرازی در «پیرپسر» را «آمیزه‌ای از سکوت و طغیان» توصیف کرده و با اشاره به ترکیب حامد عنقا و حسن پورشیرازی، به همکاری موفق این دو نفر در سریال «تنهایی لیلا» و بازی پورشیرازی در نقش پدری مذهبی و سختگیر که در برابر تحولات درونی دخترش قرار می‌گرفت، اشاره کرده است.

نقطه اصلی تقابل میان خیر و شر

در بخشی از مطلب شرق درباره «بدنام» آمده: «گفته می‌شود نقش پورشیرازی در این سریال، نه‌تنها مرکز ثقل داستان، بلکه نقطه اصلی تقابل میان خیر و شر است. چنین تضادهایی، همواره بستر مناسبی برای درخشش بازیگران بزرگ فراهم کرده و پورشیرازی نیز استاد نمایش این کشمکش‌های درونی است. او در طول سال‌های فعالیتش، بارها ثابت کرده که به جای اتکا به فریاد و اغراق، از ظرافت و سکوت برای بیان عمق احساس استفاده می‌کند».

فیلم نیوز، این اثر را به واسطه تم اصلی قصه‌اش که یک عشق ممنوعه و حرام است، جذاب دانسته و با اشاره به کارنامه حامد عنقا، به استقبال این سریال رفته است. این رسانه، چهارمین تجربه تولید سریال خانگی توسط حامد عنقا را مبتنی بر یک موضوع ملتهب اجتماعی توصیف کرده و به مرور کارنامه این او از «قلب یخی» تا «بدنام» پرداخته است.

فیلم نیوز همچنین، به بهانه خبر «بدنام»، هفت نقش‌آفرینی برجسته کارنامه حسن پورشیرازی را با تیتر «خوب، بد، شیطان» مرور کرده و حضور او در شبکه نمایش خانگی را به فال نیک گرفته است.

قصاص پیش از جنایت

در این میان، برخی رسانه‌ها نیز از همین حالا و در حالی که مراحل تولید «بدنام» هنوز به پایان نرسیده، شمشیر را برای این مجموعه خانگی از رو بسته‌اند و به بهانه‌های مختلف، مشغول قصاص قبل از جنایت شده‌اند.

آقازاده

ستاره سینما، با استفاده از عبارت «پرده‌دری»، «بدنام» را در کنار «سووشون» و «تاسیان» قرار داده و سریال‌های «آقازاده» و «پدر» را مصداق «به چالش کشیدن فضای سریال‌سازی» دانسته است، در حالی که سریال دوم روی آنتن رسانه ملی رفته و از سختگیرترین مراجع نظارتی مجوز پخش گرفته بود.

جالب این‌که ستاره سینما حتی به راه افتادن موجی از سریال‌های خارج از چارچوب پس از پخش «بدنام» را هم پیشاپیش طالع‌بینی کرده و نسبت به عدم اعمال ممیزی برای سریال «بدنام» ابراز دلواپسی نموده و خواستار دقت در محتوای این اثر شده است.

نقد سریالی که حتی تیزرش هم پخش نشده

برخی دیگر از رسانه‌ها که داعیه حزب‌اللهی بودن دارند نیز، با به کار بردن عباراتی خصمانه مثل «فنته جدید نمایش خانگی»، با جدیتی مثال‌زدنی، مشغول انتقاد از سریالی هستند که هنوز حتی یک تیزر از آن هم بیرون نیامده و مشخص نیست با چه لحنی روایت خود را پیش خواهد برد و به چه نقطه‌ای خواهد رسید.

عنقا1

این قبیل دلواپسی‌ها در حالی عجیب‌تر می‌شوند که بدانیم حامد عنقا در بالاترین سطح رسانه ملی کار کرده و خطوط قرمز نمایشی را به خوبی می‌شناسد. او قبلا با دو سریال «پدر» و «آقازاده» کاملا لحن روایت گری خود را به منصه ظهور گذاشته و با توجه به تجربه فراوانش در تولید سریال، بسیار بعید است سریال جدیدش نیاز مبرمی به قیچی سانسور پیدا کند؛ مگر این‌که رسانه‌هایی خاص، از همین حالا و فارغ از هر مضمون و لحنی که در «بدنام» وجود داشته باشد، قضاوتشان را تکمیل و این اثر دیده نشده را مجرم فرض کرده باشند.

انتهای پیام