به گزارش هنرآنلاین، همزمان با روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، آیین اهدای جایزۀ فارسینما؛ زبان فارسی در سینما به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری انقلاب اسلامی و با مشارکت دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، ساعت ۱۶ یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می شود.

دراین برنامه در حضور استاد علی نصیریان، هنرمند قدیمی تئاتر و سینمای ایران، فیلم برگزیده (هفت بهار نارنج) نمایش داده می‌شود. سپس از کارگردان فیلم و نویسنده آن تقدیر می‌شود.

به گزارش دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، جایزۀ فارسینما؛ زبان فارسی در سینما، در چهار دوره و با همت انجمن ویرایش و درست نویسی برگزار شده است. سه دوره قبلی این جایزه در چهارچوب بخش تجلی ارادۀ ملی در جشنواره فیلم فجر داوری و اهدا شد.

جایزۀ «فارسینما» با همت انجمن ویرایش و درست‌نویسی از سی‌وهفتمین دورۀ جشنوارۀ فیلم فجر به خوش‌زبان‌ترین فیلم جشنواره اهدا شده است. فیلم‌های «سرخ‌پوست» با فیلم‌نامه نیما جاویدی، «خورشید» با کارگردانی مجید مجیدی و «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی برندگان دوره‌های پیشین این جایزه‌ بوده‌اند.

دراین دوره نیز فیلم«هفت بهارنارنج» به کارگردانی«فرشاد گل‌سفیدی » خوش‌زبان‌ترین فیلم جشنواره شناخته شد.