به گزارش هنرآنلاین، فهرست نامزدهای جوایز تئاتر تونی در سال ۲۰۲۳ اعلام شد و این نمایش به کارگردانی «کیسی نیکولا» موفق شد در ۱۳ شاخه از جمله بهترین نمایش موزیکال، بازیگر مرد موزیکال، نقش مکمل مرد و  زن موزیکال، کارگردانی نمایش موزیکال و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شود.

داستان این نمایش اقتباسی از فیلمی کمدی موزیکال با نام «بغضیا داغ دوس دارن» محصول سال ۱۹۵۹ آمریکا به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی «بیلی وایلدر» و با با بازی «مریلین مونرو»، «تونی کرتیس» و «جک لمون» است. بنیاد فیلم آمریکا این فیلم را به عنوان برترین فیلم کمدی تاریخ برگزیده‌است. این فیلم در سی و دومین دوره جوایز اسکار در شش بخش نامزد بود و برنده جایزه اسکار بهترین طراحی لباس شد و همچنین در هفدهمین مراسم گلدن گلوب نیز جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد و زن فیلم موزیکال یا کمدی را کسب کرد.

در میان نامزدهای جوایز امسال تونی سه نمایشنامه برنده جایزه پولیتزر نیز حضور دارند که شامل «بین رودخانه و دیوانه»، «هزینه زندگی» و «Fat Ham» می‌شود که هر کدام در ۵ شاخه نامزد کسب جایزه شدند.. نمایشنامه جدید «تام استوپارد» درباره هولوکاست با عنوان «لئوپولدشتات» نیز توانست شش نامزدی دریافت کند.

جوایز تونی نخستین‌بار در سال ۱۹۴۷ برگزار شد و در دنیای تئاتر، معادل «اسکار» در سینما، «گرمی» در موسیقی و «اِمی» در عرصه تلویزیون است. همتایان انگلیسی و فرانسوی این جوایز تئاتر هم «اولیویه» و «مولیر» هستند.

سال گذشته نمایش‌های «سه‌گانه لِمان» و «کمپانی» بیشترین تعداد جوایز تونی را به خود اختصاص دادند.

مراسم پایانی هفتاد و ششمین دوره جوایز تئاتر تونی روز ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) برگزار می‌شود.