به گزارش هنر آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، متن حکم رئیس سازمان سینمایی به این شرح است:

«جناب آقای محمد حمیدی مقدم نظر به شناخت، تعهد و تجربه ارزشمند شما در برگزاری دوره‌های گذشته، به سمت دبیر هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» منصوب می‌شوید.

سینمای مستند، بخش پرافتخار سینمای ایران است که همواره با اندیشه‌ورزی، دغدغه‌های فرهنگی و نوآوری پیوند داشته است. ایجاد تغییر و تحول محسوس در این سینما با اهتمام و تأکید بر شعار «اخلاق، آگاهی، امید» از اهداف و اولویت‌های سازمان سینمایی در این دوره است.انتظار می‌رود جشنواره «سینما حقیقت» همسو با گام دوم انقلاب اسلامی و با هدف ایجاد بسترهای مناسب برای تقویت حضور جریان‌ساز سینمای مستند در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و ارائه آثار متنوع و ارزشمند این عرصه تلاش مؤثری را برای نمایش تاریخ و فرهنگ جامعه ایرانی ـ اسلامی، پاسداشت هویت ملی ـ دینی و ترسیم وضعیت امروز و چشم‌انداز آینده ایران و جهان با نگاه عدالت‌محور به نمایش بگذارد. همچنین، شایسته است حضور جوانان، به ویژه جوانان مستعدی که سراسر کشور زندگی می‌کنند، در این دوره پررنگ‌تر شود. شانزدهمین دوره این جشنواره سال گذشته با استقبالی مثال زدنی و برگزاری مناسب به یک رخداد موثر در حوزه تبدیل شد. امید است با توجه به سیاست‌های فرهنگی دولت سیزدهم در بخش ملی و بین‌المللی دوره هفدهم نیز، شاهد رونق، اثربخشی و تعامل با کشورهای مختلف بویژه، کشورهای همسایه و منطقه باشیم.

جشنواره «سینماحقیقت» به عنوان یکی از معتبرترین جشنواره‌های تخصصی علاوه بر نمایش پویایی، زیبایی‌ها و غنای فرهنگی و اصالت ایران امروز، باید پلی به فرهنگ‌ها و کشورهای همسو باشد و از بستر مستند برای روایت تصویری تازه از حقیقت جهان امروز و مناسبات درون آن، برای مخاطبانش استفاده کند. بهروزی و موفقیت شما در برگزاری باشکوه این رخداد را از خداوند متعال آرزومندم.

هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» آذر ماه 1402 در تهران برگزار می‌شود