به گزارش هنرآنلاین، این همایش چهارشنبه ۱۰ اسفند ساعت ۱۵ تا ۱۷:۳۰، با تدریس مهدیه امیری، کارشناسی کامپیوتر و محقق حوزه بلاکچین به صورت حضوری در دانشگاه اشرفی اصفهانی، ساختمان فنی مهندسی (شماره ۱)،‌ طبقه سوم، سالن مطهری برپا می شود.

«آشنایی با وب ۳ و اجزاری کلیدی آن»، «جایگاه و آینده‌ بلاکچین در وب۳»، «معماری و مفاهیم کلیدی بلاکچین»، «تکنولوژی دفتر کل توزیع شده»، «ویژگی‌ها و مزایای بکارگیری بلاکچین»، «قراردادهای هوشمند»، «اپلیکیشن‌های غیر متمرکز»، «آشنایی با NFT»، «بررسی فرصت‌های شغلی و بازار کار» و «نقشه راه برای موفقیت در مسیر شغلی» از جمله مباحث و موضوعاتی است که در این برنامه ارائه خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به لینک https://evnd.co/36C4S مراجعه کنند.

طی سال‌های اخیر، تکنولوژی بلاکچین،‌ در کنار سایر تکنولوژی‌ها مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و متاورس، به تکامل اینترنت و پدید آمدن نسل جدیدی از آن منجر شده‌است. نسل جدید وب که تحت عنوان وب ۳ شناخته می‌شود، مفاهیمی مانند تمرکززدایی، کنترل فردی داده‌های شخصی، رمزارزها و اقتصاد مبتنی بر توکن را در بر می‌گیرد. بلاکچین را می‌توان به عنوان یک تکنولوژی ذخیره‌سازی داده به صورت توزیع‌شده، غیرمتمرکز، شفاف، ایمن، غیرقابل دستکاری، قابل اعتماد و دائمی معرفی کرد. بنابراین، تکنولوژی بلاکچین یکی از اصلی‌ترین پایه‌های سازنده برای نسل آینده‌ وب یا همان وب ۳ به شمار می‌رود.

روند رو به رشد بلاکچین و مفاهیم زیربخش آن همچون قراردادهای هوشمند، اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (DApps)، رمزارزها و NFT‌، باعث به وجود آمدن فرصت‌های شغلی بسیاری در فضای وب ۳ شده‌ است. همگام با رشد و تکامل تکنولوژی بلاکچین، تقاضا برای توسعه‌دهندگان و متخصصان ماهر این حوزه به سرعت در حال افزایش است.

به دلیل تقاضای زیاد و تعداد نسبتا کم متخصصان بلاکچین، میزان حقوق پرداختی در این صنعت، اغلب بالاتر از حد متوسط است. این موضوع، باعث می‌شود بلاکچین، زمینه‌ شغلی جذابی برای افرادی باشد که به دنبال کسب درآمد خوب و در عین حال کار در حوزه‌ تکنولوژی‌های پیشرفته هستند.

هدف از برگزاری این رویداد، آشنا ساختن علاقه مندان با چگونگی شکل‌گیری آینده وب با استفاده از بلاکچین و فرصت‌های شغلی مختلف در این صنعتِ به سرعت در حال رشد، است.