گروه مد و لباس هنرآنلاین: خیلی‌ها در آستانه آغاز سال نو میلادی، عرصه مد را به دوران سرزندگی دعوت کرده بودند و پیش‌بینی هم می‌شد که فارغ از انتخاب رنگ سال توسط مؤسسه پنتون برای سال ۲۰۲۳ اما به شکلی هوشمندانه، بازیگوشی رنگ‌ها در رونمایی جدیدترین مجموعه‌های مد خودنمایی کند.

همین اتفاق هم رخ داده و با وجود انتخاب رنگ سال همچون همیشه اما با گذشت دو ماه از سال نو میلادی، جهان شاهد رونمایی از مجموعه‌هایی است که علاوه بر رنگ مشخص شده از سوی پنتون، رنگ‌های بسیار دیگری را در مجموعه‌های خود به کار بسته‌اند.

اینروزها حتی مردم از متعهد شدن به رنگ‌آمیزی جسورانه برای اتاق‌های خود یا روکش مبل‌ها ترسی ندارند؛ آن‌ها به این فکر می‌کنند که چگونه می‌توانند داستان‌های رنگی مختلف را با هم ترکیب تا فضایی شخصی ایجاد کنند که کاملاً منحصر به خودشان است.

آندریا ماگنو، مدیر بازاریابی رنگ در بنجامین مور معتقد است که چه بسا امروزه هیچ راهی بهتر از استفاده از یک پالت پر جنب و جوش‌تر برای تازه کردن خانه وجود نداشته باشد.

در ادامه این مطلب به پرکاربردترین رنگ‌ها در مجموعه‌های مد و لباس زمستان امسال اشاره می‌شود:

قرمز و نارنجی نخستین رنگ‌هایی هستند که علاوه بر صنعت مد حتی در صنعت طراحی داخلی بسیار پرکاربرد دیده شده و برای سال 2023، اشتیاق به استفاده از رنگ‌های پررنگ و اشباع شده غیرمنتظره نیست. به‌ویژه، رنگ‌های خانواده‌های قرمز، نارنجی و سفالی به دلیل توانایی آن‌ها در خارج کردن افراد از منطقه امن و انزوا، محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

سرخابی شگفت‌انگیز هرچند از خانواده قرمز مشتق شده است، اما روحی پر جنب و جوش را به ارمغان می‌آورد که مردم به آن روی آورده‌اند. طبیعت شاد و در عین‌حال قدرتمند این رنگ، پالت‌های رنگی مختلف را در صنعت مد و جواهرسازی به ارمغان آورده است.

و اما سبزهای خاص جذابی در کالکشن‌های رونمایی شده به چشم می‌خورد که به نوعی بازی عرصه مد و لباس با طبیعت را دیگر بار به منصه ظهور می‌رساند. رنگ سبز با ویژگی تسکین‌دهنده‌اش، خود را با طراوت و انرژی بی‌نظیرش به خوبی در قلب طراحان بنام مد جهان جا کرده است.

سایه‌های حرفه‌ای از رنگ‌های مختلف نیز دیگر رخداد رنگی سال 2023 بوده که البته بیش از همه در میان صنایع دستی رخ‌نمایی کرده است. این رنگ‌ها فضاها را در راحتی و ثبات قرار می‌دهند و در عین حال پس‌زمینه‌ای منحصربفرد را ارائه خواهند داد.

رنگ‌های خنثی زمانی که دنیایی از رنگ‌های روشن برای آزمایش وجود دارد، کمی خسته‌کننده هستند با این حال، مجموعه‌های جدید رونمایی شده حاکی از آن است که این رنگ‌ها نقش مهمی در حال و آینده صنعت مد ایفا خواهند کرد. رنگ‌های خنثی امروزی در قیاس با رنگ‌های سردتری که در گذشته دیده‌ایم، حالت گرم‌تری دارند.

و بالاخره مشکی که هرگز از مد نمی‌افتد، با به وجود آوردن حس عمق و ظرافت همچنان بر محبوبیت خود می‌افزاید و یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در سال نو به نظر می‌رسد.